Inlägg från: Mia Wallace |Visa alla inlägg
  • Mia Wallace

Gbg´s lattebarn bäst före efter Juli-06 och innan Maj-07

Nu har vi kommit hem från BVC, 5-månaderskollen.. så nu är lilla snorpan 6210gr tung och 63 lång.

I morse ringde telefonen kl. 05:30. Jag sprang upp för att svara, trodde ju minst att mamma eller bror låg på sjukhus och var nära döden. Når jag tar upp telefonen ser jag att det är Thomas jobb som ringer!!! *grumpf*. Säger till Thomas: -Öj! Det är till dej! Varpå han svarar.. -Äh, det är sommarjobbare som jobbar natt som inte vet att de inte får ringa mej.
    Sen vänder han sig om och somnar om utan att svara... Men då hade ju Inez vaknat så det var bara att gå upp och mata henne... Man får INTE ringa barnfamiljer så tidigt, jag bad Thomas hälsa han som ringde det! Underbar start på dager!

Picknic i slottskogen måndagen den 4 Juni kl 11.00 Vegagatan.
    Vi har picknik om vädret tillåter,annars avblåser vi redan på söndagen om det verkar bli dåligt väder. I sådanafall så fikar vi på något fik istället. Obligatorisk promenad naturligtvis

Marie med Milo (Leo om det blir picknik)
    Lisa med Maja + ev en ickeFLare
    Emma och Martin
    Marlene med Lucas
    Susanne och Elin (om picknick och inga löpska tikar även Dibblo)
    Erica och Celina
    Jonna, Milian och Sessan
    Bea och Inez

• Mia Wallace

Jonna - Visst är den bra!! Min är tyvärr slut..Kyss får nog köpa en ny...

• Mia Wallace

Jag försvann visst...

Vi har picknik om vädret tillåter,annars avblåser vi redan på söndagen om det verkar bli dåligt väder. I sådanafall så fikar vi på något fik istället. Obligatorisk promenad naturligtvis

Marie och Milo (Leo om det blir picknik)
    Lisa och Maja + ev en ickeFLare
    Emma och Martin
    Marlene och Lucas
    Erica och Celina
    Jonna, Milian och Sessan
    Maria och Elias
    Bea och Inez

• Mia Wallace

Nu är vi tillbaka från 5-kampen på Liseberg. Kan väl oxå tillägga att JAG VANN!! Så roligt! Sen spelade vi bort massa pengar på hjul och de andra tog en öl och jag tog en kopp the. Ska till Liseberg imorgon oxå och titta på Martin Stenmarck... *slurp* 3 dagar i rad på Liseberg, är det för mycket det eller?

Marie o Emma -  Jonnas kräm är med methol tror jag hon sa, den jag använde var med Tea Tree Oil (luktade så i alla fall). Det gör så att blodet strömmar fortare, så att det blir varmt och pirrigt typ. Oskyldig Finns på www.kondomeriet.se under "glidigt och skönt", heter älskogsolja. Rekommenderas varmt.

God natt mammor!

• Mia Wallace

Skräpet - Jag ska oxå på Martin Stenmarck ikväll, utan barn, så vi kanske ses!

Jonna - Jag kan pussa honom åt dig oxå om du vill?

• Mia Wallace

Nu börjar vi om på  en liten mamma-barn lista igen.
    Dom som vill vara med skriver sitt nick+riktiga namn å barnets eller barnen vid flera om man vill.
    Skriv INTE hur gammal barnet är utan när det är fött.
    Sedan får man gärna skriva vart ,man bor,ålder m.m.
    Kommer lägga till listan i trådstarten om nån vecka.

Marie(Engel27)27 år med Milo(2/12 2006)och Leo 6 år. Bor i Mölndal med min sambo Daniel

Beatrice (Mia Wallace) 28år med Inez 26/12 2006. Bor i Kallebäck med min man Thomas.

• Mia Wallace

God kväll tjejer! Ja då var man hemma från Liseberg.. Träffade Lisa (Skräpet) och Maja bland alla som var där. Mmmmm, va Martin var fin... Hans syskon stog bakom oss... bröderna var väldigt lika men hade inte närheten till lika hög dreggelfaktor! Räcka ut tungan

Jag la Inez innan jag gick och trodde att hon sov... men hon hade vaknat 5 min efter att jag gått och sedan gråtit och varit jätteledsen i 1½ timme innan hon somnade. Stackars lilla snorpan... 

Jonna - igår var jag tvungen att gräva i lådan och kolla om krämen verkligen var slut... Det var den INTE! Lyckliga jag...
    Hoppas det gick bra att jobba och att det inte var för trist..

Va kul det ska bli på måndag! Hoppas verkligen på bra väder så att vi kan ha picknicken. Jag ska nog ta med mej cous-coussallad med räkor, oliver, koriander och avacado. Himla mumsig.

• Mia Wallace

Heja sverige!! 3-0! Oh va bra Elmander är. Någon mer som ser på fotbollen?

• Mia Wallace

Vilken kul match men trist slut fast såklart kul att vi vann! Vilket pucko som rusade in på plan... han är nog inte poppis i Danmark. De lär väl skylla mer på honom än på Paulsen som slog Rosenberg i magen.

Ikväll har vi ätit färskpotatis för första gången i år. Mmm va det är gott!! Köpte även svenska jordgubbar i fredags. Supergoda. Snacka om att allt är tidigt iår.

Vår hyresvärd har ställt en STOR konteiner utanför vårt hus där vi får slänga grejer. Så himla bra! Så nu har vi kastat i stort sett halva vårt förråd. Superskönt. Det är saker som liksom bara har följt med från flytt till flytt. Men har man inte kollat på det på 5 år så lär man väl inte behöva det de kommande 5 åren heller...

Sov så gott alla, ses på måndag!

Skickar med fikalistan... var långt bak i tråden...

Vi har picknik om vädret tillåter,annars avblåser vi redan på söndagen om det verkar bli dåligt väder. I sådanafall så fikar vi på något fik istället. Obligatorisk promenad naturligtvisGlad

Marie och Milo (Leo om det blir picknik)
    Lisa och Maja + ev en ickeFLare
    Emma och Martin
    Marlene och Lucas
    Erica och Celina
    Jonna, Milian och Sessan
    Maria och Elias
    Lina, Thea och Arwen
    Åsa och Rasmus
    Bea och Inez
    Jossie,Maya och hunden Donna

• Mia Wallace

Jag blev 2a i alla fall. Håller på att ladda upp korten jag med. Tog visst 63 stycken! Är det någon som vill ha kort i stort format så skicka e-post eller msn till mig så får ni de gärna. men jag lägger upp några i galleriet oxå så klart!

Svar på tråden Gbg´s lattebarn bäst före efter Juli-06 och innan Maj-07