Inlägg från: Mia Wallace |Visa alla inlägg
  • Mia Wallace

Gbg´s lattebarn bäst före efter Juli-06 och innan Maj-07

Oj oj oj va trött jag är. Var länge sedan jag var såhär trött. Trodde inte att ett dop skulle ta så på krafterna... Men det gick jättebra i alla fall! Inez var hur snäll som helst. När vi kom ut i kyrkan var det som att hon kände igen alla som satt i bänkarna och smilade upp sig och vinkade (även fast hon inte riktigt kan det än )
    Lisa : Usch vilket jobbigt dop ni verkade vara på... vi var klara på 20 min och då hann vi med 3 psalmer oxå! Men vi hade ju världens bästa och coolaste präst!
    Sen fick ju Inez en massa fina presenter. Hon fick en såndär jättekul barbapappa! En sån som är supergo att klämma på! Vet inte vad de heter eller var de finns att köpa i GBG men de är såååå coola så JAG blev jätteglad för den!
    Sen gick det bra trots alla familjefejder i båda släkterna. Var lite orolig för det men det var ju skönt att alla betedde sig som vuxna och bet i hop under 3 timmar.

Lina : Nej Esmeralda valde vi bara för att det är fint! Det är inget släktnamn eller så...

Drack ett glas vin till maten ikväll som gick direkt till huvudet så nu är det helt klart dags att gå och "nanna kudden".

Jag hinner nog inte hem till tisdag men nästa vecka så kommer vi med!!

• Mia Wallace

Hej på er!
    Nu är bilen packad för avfärd hem mot Göteborg ska bara äta lunch först. Jisses va grejer!!! Dels har vi ju varit här i 7 veckor sen har vi skaffat lite extra... Rea-köp, Tripp-trapp barnstol, doppresenter till Inez och en del höganäs porslin. Katten fick inte plats, så han får bo hos mormor lite till...
    Men nu ska det faktiskt bli skönt att komma hem och sova i sin egen säng. Thomas tycker nog det i alla fall eftersom han har sovit på en sån där tältsäng i nästan 7 veckor!

Hoppas ni hade det trevligt igår? Det var väl rätt fint väder igår va? Det var det här. Idag är det bra resväder här, regn och rusk.

Maria - Snodde din ide med gästboken på dopet förresten. Blev himla bra!!

Emma -  Tack för hälsningen till Inez på hennes namnsdag!

• Mia Wallace

Thomas och Inez har åkt till T's jobb en kortis. Skönt att vara själv hemma lite. Ska äta lite sen frukost och duscha... Sen tar vi en tur till Ikea och Chili. Får se om vi hittar någon fin soffa!

Har lagt upp lite bilder från dopet på Inez hemsida, www.inezsandberg.se. Ni får gärna kolla!

På tisdag kommer jag med på fikan! Va kul det ska bli att träffa er alla igen!!!

Fika tisdagen tisdagen 21 Augusti(föreslå gärna plats)kl.11.00

Marie å Milo å Leo
    Maria å Elias
    (röstar för picknick eller fika hemma hos ngn då barnen blir mer rörliga)
    Marlene & Lucas plus antagligen Marika (Röstar som Maria)
    Bea och Inez (röstar på picknick)

• Mia Wallace

Puh, nu är Inez rum snart klart... Snacka om att vi har rensat ordentligt nu!!! Hennes rum var innan data-/avdumpningsrum! Så nu har jag nästa samma känsla som när man klippt av sig sitt långa hår... *hmmm* Skum liknelse kanse men man känner sej lätt och ren liksom när man kastat så mycket!

Hittade en provpaket med 12 pampersblöjor 3-6kg. Är det någon som har så små barn längre?! Kom även på att Inez nu är lika gammal som Milian var första gången vi träffades!!! Jag tyckte han var så stoooor då. Han kunde ju sitta i barnstol och äta riktig mat och allt! Skrattande

Ska bli jättekul att ses på tisdag hörrni!!

• Mia Wallace

Ja då börjar det "vanliga" livet imorgon igen. Då går Thomas tillbaka till jobbet efter 8 veckor ledigt. Har varit såååå skönt!! Trodde att vi skulle slå ihjäl varandra innan semestern var slut men det har gått jättebra!  Men på sätt och vis tycker vi båda att det ska bli skönt med vardag igen. Jag har sagt till på jobbet att jag vill jobba helger nu i höst. Snacka om att butikschefen blev glad! Hon hade svårt att få folk att jobba helger... Oj oj dom har det jobbigt på jobbet nu. 3st är hemma och är mammalediga, 1 ska ha barn i dec och 2 st i februari. Men så går det när man anställer kvinnor i 30-års åldern! Skrattande

Nu är Inez rum klart. Hon sov 12 timmar där igår natt, första natten! Oh så skönt det var!! Det ligger uppe några kort. Dock ska vi byta ut bokhyllan till en vit en...

Aj, aj... har ont i ryggen som f-n! Har haft det till och från under sommaren och i dag small det till igen. Kändes som något kom i kläm liksom. Mamma har diskbrock på 2 ställen och tyvärr har vi ont på samma sätt men jag TÄNKER INTE ha ont i ryggen oxå! Det räcker med knäet. Så bara jag inte tänker på det så försvinner det nog! Glad 

Nån som ska på NRG in the park imorgon förresten? Får se om vi går dit... vore kul...

• Mia Wallace

Hejsan hoppsan!

Jag röstar som Marlene, Picknick i slottsskogen om det är fint väder och fika hemma hos någon om det är dåligt väder. Om vi ska till Jonna... får man nalla skjuts av någon med bil då? Flört För det var lite knöligt att ta sig dit kommunalt väl. Om en månad har jag förhoppningsvis körkort... *längtar*

Snacka om att man var lite trött i huvudet så här första dagen efter semestern. Efter tvättiden kl 13 tänkte jag att jag skulle gå ner på stan... promenaden tar en timme. När jag börjat gå inser jag att Inez har ju inte fått lunch än och jag har varken med mat eller vatten till henne!! Stackars, stackars barn. Så då tänkte jag ta bussen in till stan för det går snabbare och sen köpa mat där. Men när bussen väl kommer ser jag att jag har glömt 100-kortet hemma! Så vi fick gå till Focus, köpa mat och sedan ta vagnen till Nordstan. Och sen fick Inez äta i Åhlens skötrum. Skärpning Bea!!! Skrattande

• Mia Wallace

Åsa - Tack! Jag åker gärna med dej imorgon!

Marie -  tack för att jag fick åka med dej. Men Åsa erbjöd sig oxå så om jag åker med henne slipper du ju åka in till stan först... Åsa åker ju förbi här ändå...

Är det fortfarande picknick som gäller för imorgon eller? Har nog inte riktigt hängt med i svängarna..

• Mia Wallace

Förresten var det någon som såg det nya programmet ID? Va jag störde mej på tjejen som skrek och kladdade på Hans Fahlen!!!! Skrattande Vilken brud!!

• Mia Wallace

Tack för en jättetrevlig fika idag!! Det var verkligen jättekul att se er igen!!
    Va fint du hade det hemma Jonna, och grattis på namnsdagen!
    Och grattis till dig oxå Lisa på födelsedagen!

När vi kom hem så sa jag till Inez; Nej du snorpan nu ska vi träna på att krypa! Då tog hon sig faktiskt framåt och fick upp rumpan... men om man kan kalla det krypa..? Njae... Men det är inte långt borta!

Ikväll har jag varit på Caleo och ätit middag med jobbet. Oh va gott och Oh va ont i magen jag fick. Hmm det var nog mjölk i det jag åt men man får ju lida lite ibland för det goda! Laxrygg med citron och timjanrisotto. Himla gott. Vet dock inte hur många points det var i det men säkert en massa... Förvånad

Jag är på vad det gäller fika på torsdag! Däremot insåg jag att jag inte är hemma helgen 22-23/9. Det är då jag ska köra upp så då är vi i Värmland.

Nu är det so you think you can dance!!

Torsdagen den 23 Augusti(plats ej bestämt) Klockan 11.00

Marie å Milo å Leo
    Bea och Inez

• Mia Wallace

vad snackar ni om för väder? Utanför mitt fönster är det sol! Och på radion i morse sa de 24 grader och blåst.  Jag ska promenera in till stan och luncha med en kompis.

Ha en bra dag hörrni!

• Mia Wallace

Kan vi inte ses i nodstan så kan vi ju promenera runt på stan och fika på Åhlens eller så? Vad tycker ni? Kungsbacka har jag lite svårt att ta mej till...

Idag har jag käkat 95:- lunch! Som tur var vad det inte jag som betalade! Wallenstam bygger om på jobbet så de har fått matkuponger, bla på Stallgården (heter det väl?) Nice. Torsk i skaldjurssås med färskpotatis. Mums men skulle väl ALDRIG betala 95:- för lunch.

Sen var jag inne på Guppi oxå! Förvånad Köpte supersöta strumpbyxor till Inez. 40:- hade kostat 160:-! KAP! Sen var jag på panduro och köpte kort och kuvert så nu har jag gjort klart tackkorten från dopet. De blev jättefina!!

Va duktig du är Maria!!

• Mia Wallace

Jag har iofs heller aldrig varit på kungsmässan så får man tigga skjuts med någon som får plats med oss och vagnen åker jag gärna dit. Men jag tar gärna Nordstan! Igen längtar jag efter körkortet! Thomas lillebror ringde just för att tala om att han vunnit 18 300 på travet! Han har verkligen tur den killen. Men han är iofs duktig oxå så...

• Mia Wallace

Tack för en trevlig fika och shoppingtur idag!
    Oh vilka snygga naglar jag har nu!!! Räcka ut tungan

Fika måndagen den 27 Augusti(plats ej bestämt)

Marie och Milo
    Åsa och Rasmus
    Marlene och Lucas
    Emma & Martin
    Bea och Inez

• Mia Wallace

Har just kommit hem efter att ha varit ute och travat i 5 timmar. Vilket skönt väder!! Jag verkligen älskar den tidiga hösten. Det luktar så gott i luften.

Vi sprang på Thomas pappa på stan. Lite förvånande eftersom han bor i sthlm. Han var här med jobbet och hade tänkt ringa oss imorgon. Så han kommer på fika imorgon eftermiddag.

Nu ska vi sitta i soffan och ta det lugnt ett tag, sen är städdax och ikväll ska jag ut och övningsköra! Första gången i Göteborg men det går säkert bra! Förvånad

• Mia Wallace

jaha då sitter man på jobbet då... Oj va konstigt det känns! Men det går säkert bra...

Men man missar ju både det fina vädret utanför fönstret och Carros sista 7-kampsgrenar.

Ha en skön dag alla!

• Mia Wallace

Åsa - Tack, tack! Det är nästan så att man har saknat alla puckon som ringer! Det är ju tur att det är fler trevliga än "icketrevliga" som ringer i alla fall.
    Jag tänkte oxå åka spårvagn till dig. Du skickar vägbeskrivning i inboxen va?

Emma - Vilket håll kommer du ifårn. Ska vi mötas upp och ta samma spårvagn?

• Mia Wallace

Ikväll, på sin 8-månadersdag,  kröp Inez på riktigt för första gången! Vi var taskiga och la nappen och hennes leksak långt fram så hon fick ta sig framåt för att nå dem. Hon kom framåt och sen stog hon på knäna med rumpan i luften och gungade. Det ser så himla kul ut!!
    Sen vinkar hon typ oxå. Eller ja, vinkar man till henne och säger Hej, hej, kör hon en High-five variant! Skrattande Sicken sötnos hon är. (Säger en inte alls partisk mamma! Skrattande)

Efter jobbet idag mötte vi upp Thomas pappa och gick runt lite och på vägen hem gick vi till Liseberg och åt en glass och spelade lite...

Förresten, den 5 sep börjar Heroes på 5:an. Kan å det varmaste rekommendera den serien!!! Oj, oj va den är cool!! Såg den i våras och blev helt såld!!!

Synd att du inte kommer med imorgon Jonna.

• Mia Wallace
    Förslag 1: Hemma hos Marlene med medhavd mat om detta passar alla. Den dagen då flest kan.

Torsdag

Marie å Milo å Leo

Jonna och Milian
    Maria å Elias
    Marlene och Lucas

Fredag

Marie och Milo
    Maria å Elias
    Marlene och Lucas
    Bea och Inez
  • Mia Wallace

Det blir lugnt idag för oss oxå. Första dagen på länge som vi inte har något planerat. Ska nog gå ut till lekparken här utanför en sväng. Se om Inez gillar att gunga. Det gör hon säkert!

Jag satt just ute på balkongen en stund, den är i söderläge så det var hur varmt och skönt som helst! Men mornarna är inte varma längre... Oh va jag älskar hösten!!! Skrattande

Svar på tråden Gbg´s lattebarn bäst före efter Juli-06 och innan Maj-07