• 2xRed Ass

Blivande pappor II

Forsätter Bilvande pappor tråden som har gått ut på datum..
    Skriv gärna om ni väntar barn

Vart bor ni?
    När är BF?
    Ålder?
    osv..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-27 11:43:51:
    Glömde att skriva när vi skall ha osv. :-P

BF: 15 Augusti
    Ålder: 26år
    Bor: Örnsköldsvik

• Svar på tråden Blivande pappor II
  • AYE

Tror inte det är bra att veta FÖR mycket...
    Mitt X jobbade på en förlossningsavdelning så jag fick min beskärda del av skräck-och glädjehistorier.

Håll ut 2xRed Ass. O kom ihåg att det är troligtvis värre för din partner än dig just nu...

• 2xRed Ass

AYE:
    Jo det är det jag menar, nog för att man vet att det oftast ordnar sig så etsar no de negativa minnena fast när det blir ens egen tur.

Hon har det faktiskt ganska bra, en lugn och bra graviditet med lite ont och nästa inget illamående, men visst är det tungt för henne. Men å andra sidan så har hon ju "kontakt" med barnet varje dag iochmed att det rör sig och så.

• AYE

2xRed ass:
    Det kommer gå kanon ska du se! Om det inte hade gjort det i de flesta fallen vore människan en utrotningshotad art. :)

Men visst, hade jag varit kvinna och vetat det jag vet idag hade jag nog starkt övervägt att inte skaffa barn. Som tur är slipper man gå igenom allt det; men ändå njuta av resultatet.

Skönt att höra att hon har det bra iaf. Än så länge ingen fara på taket hemma heller. Endast ömmande bröst o illamående vid bussåkning.

• 2xRed Ass

Klart det kommer att går bra! Less på väntan nu bara, trots att vi bara gått över en dag, men men, tålamod har ej varit min bästa sida

• Magnus80

Det är ganska bra att ha läst lite och ha kunskaper, men eftersom det är upp till min sambo att avgöra vilken smärtlindring hon vill ha så ska jag försöka att inte lägga mig i alltför mycket.

Längtar nu, tycker dagarna är alltför långa. Tack vare bra arbetsgivare har jag fått ta ut en semestervecka till för att kunna vara hemma och ta hand om EM, kottarna får se till att komma ut innan chefen tvingar mig tillbaka till jobbet (har 30 semesterdagar kvar efter årets 5 veckor, så jag hoppas att det inte ska bli några problem). Undrar om man kan få obstetrikern att skriva på ngt intyg att jag måste vara hemma och vakta frugan innan barnen kommer ;) Det skulle underlätta frånvaron från jobbet, om det kan styrkas på något sätt.

• 2xRed Ass

Jag börjar jobba på måndag igen... Hade hoppats att det lilla livet hade tittat ut innan dess, men det kommer när det kommer. Fast av egoistiska själ vill jag gärna innan helgen är slut!

• Paninaro

Hur långt har du från jobbet och hem då?
    För mig är det 20 minuter och sen ytterligare 20 minuter till BB.
    Men hoppas han kommer i helgen. BF Måndag men Frun tror på i helgen.. söndagkväll typ.. hur hon nu kan känna det

• Magnus80

Jag jobbar på sjukhuset, tar 12 minuter från sjukhuset och hem. Borde ta lika lång tid tillbaka till BB, så kör jag lagligt så borde det gå på 25 minuter tur och retur.
    Tror inte att det är någon risk att jag måste gå tillbaka till jobbet innan tillökningen kommit, vi har inte sovit mycket inatt, regelbundna, smärtsamma sammandragningar sedan 03:30, men ingen vattenavgång så de tyckte att vi skulle avvakta ett tag till. Just nu står hon i duschen och försöker få spänningarna i ryggen att släppa...

• Joppis

41 år mitt första barn Bor i Norrköping.... BF 7/9

• 2xRed Ass

Själv har jag 10 hem från jobbet och 10 till BB hemifrån, så det är inte så farligt, men mest av egoistiska själ skulle jag vilja få innan jag är tillbaka på jobbet. Då får jag vara med "hela vägen". Men det lär nog vara en härlig kick om frun ringer till jobbet och säger; Nu måste du hem!

Magnus: Lycka till med allt, hälsa frun och ladda upp nån bild på den nyfödde så vi får kika lite

Svar på tråden Blivande pappor II