• annika46

    min bor förlorade sitt barn

    jag bor väldigt nära min bror och fick igår springa dit då hans sambo blödde, gravid i vecka 22. jag ringde ambulans som kom och hämtade oss och körde oss till förlossningen. där utanför står min bror och väntar på oss, kört som en galning från jobb. tårarna rinner på honom och han är helt förstörd. inne på förlossningen gör dem ett ultraljud på henne och ser att allt vatten är borta. dem får besked på att barnet tyvärr inte går att rädda, det är bara att vänta på att hon ska få värkar. jag går ut en stund från förlossningsrummet för att ge dem lite tid själva och när jag kommer tillbaka ligger min bror med huvudet på hennes mage. han klappar henne på magen precis som om han klappar sitt barn. tiden kryper fram och inget händer. dem flyttas till avdelning och när inget hänt på ett halvt dygn sätter dem igång henne. efter några timmar kommer en liten flicka ut. detta känns fruktansvärt!!! känner sådan enorm sorg för dem, det går inte att förklara. känner så dubbla känslor eftersom jag samtidigt sitter här lycklig med min två månaders son. känner på något sätt att jag skäms över att allt gått så bra för mig. så otroligt ödmjuk jag känner mig inför livet!! har försökt bli gravid en gång, varit gravid en gång och har en fin son. känner sorg med alla som behövt uppleva det min bror och hans sambo behövt uppleva! beundrar alla som orkar kämpa vidare!!!!

  • Svar på tråden min bor förlorade sitt barn
  • sheeba

    Usch man blir så ledsen av att läsa sånt. Beklagar sorgen för er alla och förstår att dte är en tung sorg. Tråkigt när sånt händer och att dte händer.
    Massa kramar till er alla.


    Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Bellbox
    Det finns ju inga ord

    Det bästa du kan göra nu är att bara finnas där! Våga stanna i närheten!
    Hjälp dem sen i den kommande vardagen, kanske kan ni se till att de får mat i magen första tiden o.s.v??

    Nä det finns verkligen inga ord för detta
  • annika46

    personalen ville egentligen att hon skulle ligga kvar på avdelningen över natten men det ville hon inte. dem åkte med min mamma hem och stannar nog där några dagar. fruktansvärt!..

  • Heavenly Demise

    beklagr det som hänt din bror och hans tjej=(

  • annika46

    under hela tiden som hon låg och väntade kände hon bebisen sparka. så fruktansvärt!! den levde i magen men dog så fort den kom ut. tänk och ligga och känna ditt barn sparka men veta att det snart inte kommer finnas hos dig! världen är grym!!!

  • Bellbox

    Fy FAN det är ju inte mänskligt att det går till så!
    *mår illa*

    Alltså jag menar att ligga där och känna sparkarna och veta att varje krystning leder till att barnet dör
    *mår ännu mer illa*

    Finns det verkligen inget annat sätt?? Jag hade bett dom slå något hårt i huvudet sen ta ut barnet med snitt
    (ja jag VET att det är psykologiskt bättre enligt dessa människor att föda fram barnet men jag jämför detta med dom som får veta i typ v 38 att "tyvärr har barnet dött men vi kan inte ta det idag så går hem med ditt döda barn i magen och kom åter imorgon så får du föda fram det")
    Nej naturen är verkligen grym ibland

  • Bellbox

    ocj ja jag VET att barnet hade dött i varje fall men JAG hade inte velat föda fram det!
    *förtydligande att jag fattat att det inte fanns något hopp*

  • Salliemamman

    Å, jag vill sända de allra varmaste kramar till din bror och hans sambo, och till dig, den lilla lilla flickans faster. Jag förlorade min lilla älskade flicka i v 21. Det är en sådan oändlig sorg. Var nära dem i detta, och känn ingen skuld över din son. Var dem bara nära, i många månader framöver.

    När jag miste min flicka kände jag att mammor ibland kände ett slags skuld, men vet du, jag kände och känner aldrig någon - jag hittar inte rätt ord, men "avund". Jag har aldrig velat ha något annat barn i hela vida världen än just min ljuvliga, starka, kloka vackra fjärilsflicka Sallie, Rymdernas ljuvaste ängel och Drottning över allt som existerar. Just henne, som jag förlorade.

    Tänder ett ljus för den lilla.
    /Sallies mamma

Svar på tråden min bor förlorade sitt barn