Läkarsekreterare, LÖN???
Undrar vad läkarsekreterar lönerna ligger till. Har ni dessutom hunnit med löneförhandlingarna än???
Undrar vad läkarsekreterar lönerna ligger till. Har ni dessutom hunnit med löneförhandlingarna än???
Det varierar nog en del beroende på var i landet man bor och också var man jobbar, privat/inom landstinget. Jag tjänar runt 20 000 kr/mån, är 1:e läkarsekreterare och bor i storstad.
rollergirl
vart jobbar du?? vad innebär 1:e sekr? vi har inget sådant hos oss.
Jag har jobbat som läkarsekreterare sedan juni -05. Östergötlands landsting.
Ingångslön då 15 500:-
Tjänar nu 16 100:-
Kasst! ![]()
Jag har jobbat som läk sekr till och från sedan jag gick utbildningen 1983 (då var väl hälften av er inte födda
). Jag arbetar på en distr läkarmott på landsbygden och tjänar 18075:- på heltid, går dock endast på 75% nu. Har stagnerat i min löneutveckling tyvärr och ligger på min arbetsgivare om lönesamtal - vilket verkar hopplöst. Är jättebesviken på SKTF som inte hjälper till minsta lilla för att man ska få hjälp
!
Mizz Turko: Jobbar inom psykiatrin, där jag jobbar finns denna titel, 1:e läkarsekreterare. Håller med om att löneutvecklingen är dålig, har jobbat i många år och inte är det många hundralappar lönen höjts med varje år, ofta så lite som 200 kr/år.
Frågade mamma som jobbat som läkarsekreterarare på VC i en småstad i ca. 30år. Hon tjänar ca. 18 300:- före skatt men skrev idag på nytt avtal som kommer ge henne ca. 400:- med/månad. (Carema)
Skitlön för att ha gjort samma sak i 30år....
oj då
jag har jobbat som läkarsekr sen 2005 april (fick anställning innan examen). ingångslönen var 16900. nu knappt 2 år efter ligger jag på 18900. har dessutom inte haft mitt lönesamtal för detta år och då kommer jag åtminstone få 3 % till.
jag ska väl skatta mig lycklig
fast å andra sidan har jag många ansvarsområden...det är ju det lönen beror på oxå
Här i Skaraborg ingångslönen 15 500 nu. Jag har jobbat i 21 år, är 1:e läkarsekreterare och läst 20 poäng på Universitetet med diagnosklassificering och verksamhetsuppföljning, min lön är nu 18 900. Vet inte vad den nya lönen blir, var på lönesamtal i dag men det samtalet var totalt meningslöst. Min chef sa ingenting om den nya lönen eftersom hon inte vet vad potten blir. Hon frågade istället hur jag trivdes i min nya lägenhet.
Hej.
Hur lätt/svårt har det vart för er att få jobb somm läk.sekr?
Har oxå funderat på att plugga till det.
Jag började jobba förra måndagen, 28/5, som läkarsekreterare (el medicinsk sekreterare som min utbildning hette) i Stockholm. Jag fick 18500 kr i ingångslön. Flera i min klass fick runt 19000.