• Anonym (granne)

vad är detta??

har hittat något konstigt på vinden som vi har gemensamt med vår granne! (bor i lägenhet). jag hittade 2 petflaskor med nån genomskinlig vätska? aluminiumfolie som var lite bränt! men vad e detta för något? är det något alls? någon som vet??
    jag har kommit upp på vinden vid ett tilfälle för någon vecka sedan och då luktade det som ciggarettrök! såg då grannpojken på vinden! men trodde att han smygrökte för sina föräldrar.nu har jag hittat detta! vad sjutton kan det vara?

• Svar på tråden vad är detta??
  • Anonym

det låter som om det skulle kunna vara en bong, ett slags rökdon som man kan röka cannabis med, går att göra hemmagjorde sånna....

• Sanber

Hmm...tror inte att foliet och petflaskorna hör ihop om man säger så...genomskinlig vätska - har du luktat?!
    för det kan ju va "vanligt hembränt"...

men sen varför det är bränt folie..hmm...*funderar*...
    hur gammal är pojken?!
    för OM det har med droger att göra så är det ju droger som heroin, metamfetamin....crack.. typ som man kan bränna sådär med folie..men det är väldigt dyra droger ju....tänk om han är liten grabben....

ja inget vettigt svar av mig men...

Mamma Till Världens Bästa Casper 15/12 -05 & Världens Bästa Pyre Bf 12/8 -07
  • Anonym (granne)

va obehagligt!!
    hittade även någon som såg ut som en sån där kamera som finns i amerikanska filmer! en liten smal "pinne" som var rund..den satt fast med magnet på en dörr precis vid "sakerna" den satt så att man kunde se alla som kollar på "sakerna"
    känner mig helt paranoid!!
    borde jag ringa securitas nu eller ska jag vänta till imorgon med att ringa till fastighetsskötren?

• Anonym (granne)

ska ringa securitas på helgerna om något inträffar i fastigheten!!

• Anonym (granne)

han är väl runt 15 kanske!
    barnen är ofta själva!! föräldrarna driver eget företag och jobbar mycket

• Anonym

låter ju skumt...¨å värt att kolla upp va...

men avgör själv om du vill ringa nu eller vänta till imorrn.
    tycker du att det rä hemskt obehagligt kan du ju ringa securitas å prata med dem först så får de avgöra om de ska komma eller...

• Anonym (granne)

*puff*

• Anonym (Erfaren)

förklara mer i hur "verktygen" ser ut, svårt att avgöra annars...

• Anonyym

Var pet-flaskorna stängda? Eller hade de ingen kork och hade hål i sig? Var aluminiumfoliet i kontakt med pet-flaskorna? Isåfall kan det vara egengjorda bongar, gjorda av pet-flaskor. Aluminium-foliet är isåfall en kopp.. typ..

Svar på tråden vad är detta??