• Anonym (granne)

vad är detta??

har hittat något konstigt på vinden som vi har gemensamt med vår granne! (bor i lägenhet). jag hittade 2 petflaskor med nån genomskinlig vätska? aluminiumfolie som var lite bränt! men vad e detta för något? är det något alls? någon som vet??
    jag har kommit upp på vinden vid ett tilfälle för någon vecka sedan och då luktade det som ciggarettrök! såg då grannpojken på vinden! men trodde att han smygrökte för sina föräldrar.nu har jag hittat detta! vad sjutton kan det vara?

• Svar på tråden vad är detta??
  • Anonym (vet)

Kan säga på en gång att det där är en hemmagjord "bong" för att röka hasch i......har nämligen själv rökt ur en sådan!

• Anonym

kan vara en bong som vissa har skrivit, till maja, men då har jag för mig att vattnet inte ska vara genomskinlig.
    men det kan även vara opium eller rök heroin! Opium har en ganska "söt" lukt av sig som stannar kvar länge i området!

bra att du ringt in det!

• Anonym (vet)

Vattnet förblir genomskinligt så länge man inte drar igenom röken i den. Kan vara nytt vatten som dom inte rökt igenom än. Går att jämföra med en vanlig vattenpipa där röken går genom vattnet för att kyla ner röken så att den inte blir lika "stickig" att fra ner i lungorna

• Anonym

nu har jag inte läst varenda beskrivning, men en hemma gjord bong med pet flaska borde väl även ha ett hål i eller hur? och inte en bränd aluminium? För så var det sist jag såg en "cola" bong! var ganska lik vattenpipa med ett hål vid sidan! antar att man kan göra det på olika sätt!

• Anonym

Ung? Inte börjat gymnasiet än? Jag började dricka och röka när jag var 12 år. Sniffade allt ifrån lim till tändargas när jag var runt 15-16. Så nog kan det vara grannpojkens flaskor.

• Anonym (granne)
    Anonym skrev 2007-06-04 01:41:34 följande:
    Ung? Inte börjat gymnasiet än? Jag började dricka och röka när jag var 12 år. Sniffade allt ifrån lim till tändargas när jag var runt 15-16. Så nog kan det vara grannpojkens flaskor.
    oj då! jag lever väl kanske skyddat..
    undrar om sakerna finns kvar idag! det har varit en väldig massa spring på vinden tidigt i morse.
    väntar på polisen nu...
  • Sanber

undrar med hur det gått...har polisen vart där?

Mamma Till Världens Bästa Casper 15/12 -05 & Världens Bästa Pyre Bf 10/8 -07
  • Anonym (Killen)

Hur kan man äns komma på tanken att ringa polisen innan man pratat med föreldrar och pojkarna? Om ditt barn testade röka en bong skulle du då vilja att polisen blev skickad på er eller att någon granne pratade med er? Slöseri med skattepengar bara för att man e feg.

• Anonym (granne)

polisen har varit här! dom hittade en del stöldgods som de tog med sig... dom kunde inte göra så mycke.. det är inte olagligt att ha flaskorna. det som flaskorna används till är däremot olagligt. men de hittade inga droger på plats just då. påsarna var tomma.

• Anonym (granne)

Anonym (Killen) skrev 2007-06-05 17:43:32 följande:

Hur kan man äns komma på tanken att ringa polisen innan man pratat med föreldrar och pojkarna? Om ditt barn testade röka en bong skulle du då vilja att polisen blev skickad på er eller att någon granne pratade med er? Slöseri med skattepengar bara för att man e feg.
    Vem ska jag anklaga då?? har ju som jag skrivit innan inte sett någon använda sakerna. hade jag dett honom med sakerna i handen så hade jag ju självklart sagt till hans föräldrar!!!!!!!
    Men jag är inte en sådan som slänger ur mig anklagelser till höger och vänster utan att ha ren fakta!! jag gjorde vad jag kunde med de fakta jag hade!
    alltså ringde polisen för att jag hittat denna skit på vinden och vill absolut inte att den skiten ska vara kvar!

och jag hade blivit tacksam över att få reda på om min dotter/son röker på.vem jag än får veta det av!!
    är uppväxt i en polisfamilj så jag blir inte skraj varje gång jag hör ordet polis...
  • Anonym (Nyfiken)

Jag tycker absolut att du har gjort rätt.
    Det är inte din uppgift att leka polis och försöka klura ut vem sakerna tillhör.

• 2007 10 07

kan vara bes oxå, man besar koks

Svar på tråden vad är detta??