*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
fatima skrev,
" nyfiken:
Var går er gräns för det "normala" när det gäller sexuell läggning.
två män o en kvinna
två kvinnor o en man
en man o en hund
en kvinna o hund
en 70 åring med 17 åring
en 40 åring med 15 åring
är det inte så att den sexualitet som majoriteten (politikerna) väljer skall få tillhöra det "normala" kommer att göra det.
så frågan är till alla er som anser er vara så fördomsfria skulle ni ha något emot att lämna era barn till mina exempel familjer?
och om ni tycker någon av dessa exemplerna borde avhålla sig från sin läggning motivera varför"
För mig är detta enkelt. Jag skulle i alla fall ha svårt att känna mig trygg att lämna mitt barn till någon som inte lever enligt regeln att sexuellt umgänge ska vara självvalt. Om man lever i ett förhållande med ett djur, där man har sex med djuret, så accepterar inte den människan djuret. Jag skulle inte vilja riskera att mitt barn skulle bemötas med samma brist på respekt. Alltså går dessa bort.
Jag skulle helst inte vilja lämna mitt barn till någon som var mycket gammal, för då finns en risk att båda föräldrarna inte kommer att vara där så länge. Skulle exempelvis hellre lämna mitt barn till min syster om jag skulle dö än till mina föräldrar. Alltså går det bort. Sen är det för mig gränsfall till om jag skulle vilja lämna mitt barn till ett förhållande där den ena parten är så ung som 15. Men det skulle bero på hur personen är, om jag nu skulle få veta det innan.
Och vad menar du med två kvinnor och en man och vice versa? Att man träffas och har gruppsex eller bor ihop så? Om man träffas och har gruppsex, det är inget som jag ser som förkastligt. Däremot om man blandar in barnet i detta på nåt sätt. Sex är för vuxna och inte för barn. Lämnar man barnet utanför det, så är det helt ok för mig. Att man skulle bo ihop tre stycken....? Ja, det kan jag heller inte se som nåt förkastligt. Jag har inte sett några bevis framlagda för att all monogami är rätt och bigami fel. Lagen säger sitt men jag säger att det teoretiskt inte är något fel i att leva flera ihop. Vem vet, i framtiden kanske de gränserna tas bort att man bara kan vara gifta två och två?
Angående homosexuellas leverne, jag känner många homosexuella och jag ser det som om de homosexuella idag lever i sina små egna världar, kollektiv, där det utvecklas egna kulturer och sätt att leva. Det bildas ett "normalt" inom de kretsarna, som skiljer sig från normalt i de heterosexuella kretsarna. Skulle vi kunna bryta de här gränserna mellan homo och hetero och beblanda oss mer och acceptera varandra mer, skulle det ske en utjämning mellan dessa grupper och det skulle inte längre vara ljusår däremellan. Vi skulle ses som mer lika och inte som vi och dom längre. Detta är dock inte gjort över en natt, utan det krävs tid. Så är det när människors tankesätt måste förändras.