*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
fatima skrev,
"Om äktenskap kan ingås mellan människor av samma kön, varför ska då staten lägga sig i hur många människor som vill ingå äktenskap, varför då begränsa lagstiftningen till endast två människor."
Ja varför då?! Jag kan bara inte riktigt se framför mig hur en sådan lagstiftning skulle se ut. Men jag tror att det kommer att bli så en dag. Vem vet hur det ser ut om säg 30 år? Eller 50?
"Om religionens lagar skall bort, då borde allt som har sitt ursprung i religion bort, eller hur, helgdagar, Julen, eller är det samma sak här, vi behåller godbitarna, godbitarna från "sagoböckerna" som någon uttryckte det. Man kan ju inte få ledigt på grund av en sagobok eller hur?"
Varför det? Vad man äter eller vad man dansar kring är väl inte ens i närheten så viktigt som det är att alla människor ska få rätt att leva så som de vill, med vem de vill, var de vill (visa sin kärlek ute bland folk om man är homosexuell exampelvis) Traditioner som inte skadar någon och är friviliga har jag inget som helst emot. Jag tror ingen gnäller över att det finns helgdagar. De får man sedan disponera som man vill. Fira eller inte fira. Ingen tvingar någon. Så borde det vara.
"Då skall man inte hyckla utan släppa kärleken fri även i antalet partners som vill ingå i äktenskap!"
Helt rätt. Man ska inte hyckla. Men det är viktigt att folket är med i förändringarna som sker och att lagarna hänger med. Man kan inte vända allt över en natt. Det måste få ta tid. Behöver ta tid.