• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Men sen finns det också en del saker som bara inte är meningen att det ska vara,och det handlar inte om att en GUD säger så, det handlar om hur vi är skapta!

Du menar att vi är skapta man o kvinna är lika med barn

skoja, kúnde inte låta bli

• fatima

Även om du beskriver en situation och säger att du aldrig skulle kunna ha sex med ditt syskon så hjälper ju inte dina argument dem som är i denna situation att de fakiskt är förälskade i sitt syskon, varför har inte syskon paret samma rättigheter till adoption?

• fatima

Men hör du inte på dig själv att du pratar om syskonsituatione precis som de gjorde om homosexuella förr!!!

Tror du verkligen att de skulle känna stolthet och visa världen om världen ansåg att detta var som du beskriver syskonkärleken förbjudet och fel.

• fatima

jag är bara nyfiken på en sak till innan jag måste lämna för att plugga, genom denna disskution om gränser, där du till skillnad från Utopia anser att det är ok att ha gränser för var man anser normalt, kan du förstå mer än vad du gjorde i början varför min gräns går vi äktenskapet mellan man o kvinna, har du mer förståelse för att min gräns inte är sämre än din, att deu inte vill lämna dina barn till syskon även om de kan ge barnet kärlek, och jag vill inte lämna mina barn attat än till troende och helst gifta.

• fatima
    Tristan, fick just ett härligt skratt tack för det!
    Jag tycker oxå denna tråd är helt tossig och det är därför jag stannat kvar!
    För det är just när man kommer in på de mest personliga åsikterna som det blir intressant, för nyfikna är vi, på hur den andre tänker!! (nej inte den där talibanen igen

Du skriver att du har det i dig, grattis, det har jag med tro det eller ej!!
    Koranen beskriver även detta att vi har det i oss, vad som är rätt och fel,men likt ett barn behöver vi i bland vägledning för att inte spåra ur(du kan ju bara läsa på hemlistråden om hur många som är otrogna, de har det liksom inte " i sig" att det är fel
  • fatima

Tristan vad exakt menar du med vad jag har framför näsan

• fatima

Men tristan, nu gjorde du det igen, kallade mig för föraktfull när du i själva verket vet att dina fördomar mot syskonkärlek inte är värre än mina!!!

• fatima

Är det inte bara ett sätt att slippa argumentera för att dina fördommar är bättre än mina?

• fatima

Helt ok för mig, denna debatt har gett mig något iallefall även om den inte har det för dig, jag har återigen fått bekräftelse på att korane och Guds ord är för människans bästa och att det inte är något hemskt med min gräns, jag har även fått bekräftat att de argumet som menar att allt är normalt så länge det handlar om två vyxna viljor inte håller.
    Jag har stor respekt för Utopia som erkänner att käleken inte har någon gräns oavsett kön eller släktskap, det visar att hon verkligen tror på det hon säger.

• fatima

tack Utopia för att du klargör en massa saker, och precis som du säger så har alla sin gräns och den bör respekteras men jag anser dock at jag har argument som stödjer min åsikt till att lämna mina barn till hetro troende familj, jag ser helt enkelt fördelar med Guds gräns för äktenskapet.
    Ett annat argumet är att om jag inte hade haft min gräns så hade jag haft din Utopia för allt där emellan är hyckleri.
    och eftersom jag föredrar mingräns framför din så vet jag var jag står.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in