Fatima:
Måste säga att jag tycker att du har ett förvånandsvärt ytligt förhållningssätt till vad som sker i din GUDS namn, när du förklarar bort det med att "den som söker ondska".....
Din fördjupning i ämnet lyser med sin frånvaro. Sen å andra sidan så verkar du ha ett brinnande hjärta och starkt engagemang för hur andra människor lever sina liv, och hur det kan komma att missgynna deras barn.... märkligt?
Jag frågade dig hur du ställer dig till dessa "blockeringar" som du pratar så utförligt om i andras levnadsvillkor när det kommer till dessa enormt spridda tolkningarna av Koranen?
Av någon anledning verkar det vara betydligt mycket svårare för dig att diskutera när det kommer till Koranen/Muslimen trots att det händer så mycket otäckt i Guds namn.
Här talar vi inte "möjliga" utvecklingsskrönor utan blodigt (bokstavligt) allvar, dagsfärska händelser som sker om och om igen.... För det gör det ju dagligen, runt om i hela världen, innanför lyckta dörrar och på öppna torg (beroende på hur accepterat det är i samhället) det måste vi väl vara överrens om?
Du pratar ingående om hur det kan gå för "oss" som inte sätter dina gränser och som tror på vad "din GUD" säger om gränser som stoppar vid äktenskap med man och kvinna
(att annars kan man lika bra komma att adoptera barn med sitt syskon. Vilket du upprepat i omgångar som om det vore det mest naturliga argument i världen och där jag igen vill tillägga att jag aldrig ens har haft en tanke på att sånt ska kunna existera, eller hört någon annan ens fundera på något liknande...
Frågan är hur du uppkommit med dessa bisarra funderingar?
Du sitter och pratar om incest som om det vore den mest självklara saken i vår värld....)
Min fråga jag ställer till dig är hur du funderar kring att alla dessa oskyldigt drabbade barn, unga flickor och kvinnor som blir trampade på, får bli det i din tro? Varför det är så utbrett som det är? De har ju inte sökt ondskan, de har ju följt sin GUD och gjort vad som förväntats av dem, eller har dom inte det?
Varför fanns inte GUD vid deras sida och skyddade dom när dessa hemska brott begicks. Hur kan en annan människas otroliga dumhet och analfabetism få stå ivägen för GUDs verk att kunna skydda ett litet oskyldigt barn? Det är frågor jag ställer mig? Ställer du dig dom?
Och där faller det ju pladask, det här med att GUD lyssnar, GUD ser dig och massa andra vackra ord, när alltihop sluta med att de får en alldeles för tidig död och detta p.g.a att deras pappa har mördat dem.
Och detta gör han i GUDS namn, tankar plockade från samma texter som du läser, hur tar du detta till dig? Vad gör din tro för att hjälpa till?
För detta sker om och om igen, hela tiden... Och endå sitter man här och lyssnar på hur god han ska vara, trygg och hur han lyssnar och stöttar! Vart plockar du den tron, att han finns för dig och dina barn när du ser hur liten förmåga han har om att rädda andra?
Hur kommer det sig att du inte har större tankar runt detta än att bara avfärda det med ett par meningar? Tycker du inte att du har ett ansvar som muslim/kvinna att ta upp detta i ljuset?
Jag tycker själv nämligen att JAG har ett ansvar som kvinna och mamma trots att jag förstår så lite om detta och inte är muslim eller speciellt bevandrad i koranens budskap.
Skulle jag ha varit det, uppvuxen med hur GUD är där för mig, så skulle jag förmodligen ägna mitt liv åt att nå ut till folket, möta dessa unga kvinnor, försöka vara stöd etc....
Pratar ni aldrig om detta i moskén, med varandra, i familjen, släkten, klubbar som vilkent politiskt, socialt problem som helst?
Hur resonerar ni, vad är gemene mans skyldighet att göra för att förbättra villkoren för dessa människor.
För det kan väl inte räcka med att bara sitta ner och vara troende och trogen sin GUD, då är vi ju tillbaka på ruta ett igen!
Dessa mord kommer ju som det ser ut idag fortsätta begås, flickor förnedras, mammor förlorar sina barn och barnen sina mödrar, flickor fraktas runt till sina föräldrars hemländer för att giftas bort med en trettio årig äldre kusin... och lever således vidare sina liv i små byar där de vaktas och inte har någon kontakt med sina före detta liv, kompisar, familjer etc..., pojkar som skickas ut i krig och mödrar som känner att de har fått dö en värdig död mm mm
Men du har det inte så i ditt liv, för det enda gemensamma du har med dom är att ni tror på samma GUD, men de har inte förstått vad han igentligen säger och i och med det hamnar i helvetet här på jorden?
Eller vad?
Ni andra troende, som har förståt det sanna budskapet, vill kanske inte se dessa stackars flickor öde eller, vill inte prata om det, kan inte lägga er i, skyller på enkla teorier som inte har ett dugg med verkligehen att göra och därför förändras heller ingenting, eller hur?