*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
Och hur tror du inte att brödrarskapet inom både MC-klubbar och natzister hanterar sina medlemmar. Och hur tror du inte att dom lockar sina till sig fler medlemmar och hur snälla och goda är inte dom inom sina områden....
Likheten ligger i "viet" och "dom andra som är mindre värda".
Att "vi" är dom som har svaren och vi lever enligt våra regler och vi har föklaringar som våra anhängare köper.....
Likt alla sekter. Allt handlar bara om vilken grad......
Jag säger inte att det inte finns troende som inte tycker att alla har ett värde, det finns många exempel på det. Jag kan tycka att det är mycket mycket vackert att ha en tro, men då ska den INTE användas för att plocka ner andra människor.
Jag pratar om att här inne så används guds ord som förklaringar till varför andra människors värde (likt homosexuella som föräldrar) inte ligger i kurs med sitt värde som förälder....
Jag tror också, jag tror exempelvis att Jesus har levt en gång och att han var en mycket speciell man, och jag tror upprikitgt att han hade vänt sig i sin grav om han hörde hur man använde hans namn som förklaringar till varför homosexuella inte ska skaffa barn...
Jag frågade innan, och jag frågar igen. Har du läst "Da Vinci koden"?
Intressanta tankar som fyller den boken tycker jag!!!