*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
Ok, men nu är det ju betydligt mer nyanserat.
Jag reagerade på det där med "snäll", men det du skriver nu... Visst!
Kan lägga till att vi har diskussioner så det ryker ur öronen i våran familj och det är inte många av oss som sitter och är "snälla".
Är det någonstanns som jag vill vara spontan, mig själv och allt annat så är det i mitt hem, och då är det ok att inte vara "snäll" och det är det också för barnen.
Jag lär inte barnen att göra si och så för den nästa, jag lär barnen att göra sig och så för dem själva. Var sanna, berätta hur ni känner, spela inte spel, låtsas inte etc. Det är mycket viktigt för mig att de vet att de är ALLDELES PERFEKTA precis som dom är... med deras helt olika personligheter!!
Jag vill inte gå runt och "tänka på hur jag är" mer än vad jag gör av naturen i mitt hem. och det ska inte barnen heller behöva göra!
Men det betyder ju inte att jag skulle säga till min sambo att "du är helt dum i huvudet". Men faktist så skulle min sambo skita i det och jag tycker faktist inte man har gjort så mycket fel med det heller, kan nog lätt slinka ut när man är arg. MEN jag gör det ABSOLUT INTE p.g.a att barnen inte ska ta det till sig och sen säga det till någon annan.
Jag kan villigt erkänna att om jag inte hade haft dom runt mig så skulle jag kunna säga mycket saker!
Jag har ett grymt temprament och det blixtrar till i mig som en tändsticka. Och vet du vad, jag är ok med det! Jag är inte värre än den som sitter inne med saker. Som min kille en gång sa till mig.
Han sa
-Ok, att du är helt hopplös ibland och att jag kan bli såååå irriterad, men vet du vad älskling. Det är så skönt att leva med dig för jag vet vart man har dig. Är du glad så känner man hur du är så äkta glad, och är du arg för någontnig så berättar du vad det är som besvärar dig. Han sa vidare att det betyder att jag inte behöver sitta och undra vad du tänker eller om du igentligen är sur men inte vill tala om vad det är... Det har jag tagit till mig och jag uppskattar det mycket.
Fina ord tyckte jag!