*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in
Jag har inga fördomar mot troende.
Vad får du det ifrån.
Jag har klara åsikter.
Jag vill helt enkelt inte att mina barn växer upp efter en viss religion.
Jag tycker att man tar ifrån dom sin fria vilja och massa annat som redan har nämnts.
Har man gjort ett eget val som är grundat på en uppväxt med öppenhet, fria val, stöd från föräldrar som inte är baserade på "religion" och man väljer den vägen så är det ju jätte jätte bra!
Men barn som dras in i det utan att ha fått erfara någonting annat tycker jag blir bestulna på det finaste vi har, våran egen själ !
Du jämförde förut att Gud var lika självklar för dig som typ "Pelle" men snälla Fatima ALLA ser när "Pelle" står framför oss, oavsett religion och annat. Men din övertygelse är baserat på någonting som många många människor inte tror på, och ändå så låter du dina barn växa upp i den tron.... Jag förstår inte det!
Kanske därför du inte köper föräldrarskap av homosexuella, för att du tror att de gör det samma. Att de ska föra öäver sin sexuella läggning på sina barn, Men det gör dom inte, tro mig.... De är nog mera öppna för sina barns egna sökande än många många av oss heterssexuella!
Skulle vilja skriva mer här nu... men måste gå iväg... jag är tillbaka sen så vi får se om du är kvar då...
Hej så länge!