• Tristan

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Fatima:
    Syskon som vill skaffa barn tillsammans är inte riktigt ok!!
    Homosexuella som vill skaffa barn tillsammans är människor som vill bilda familj precis som du och din man!

Hela ditt resonemang, eller hur du så förtvivlat gärna vill reda ut hur vi alla sätter våra gränser är till ingen nytta!

• Tristan

Så det är inget argument att jag tycker barn som redan kommit ur en familj inte ska stanna på samma bana utan utveckla sig med att skaffa en egen familj. Blod och blod ska inte skaffa barn.

Tycker du verkligen att ditt argument att "GUD säger" är ett bra argument?

Är din man också din bror kanske?
    Tycker det ligger ett nästan överdrivet intresse för dig i detta...

• Tristan

Tänkte på det också...
    Konstigt1

• Tristan

Fatima:
    de barn som adopteras ska få bo hos sina FÖRÄLDRAR under samma normer som andra barn. eller menar du att de inte bara ska leva sina liv och reda ut det här med att de har fått adoptivföräldrar utan också att de lever med ett syskonpar som föräldrar, som alltså inte är ämnade att skaffa barn med varandra i andra familjer?

Man kastar inte runt med barn på det viset!!

• Tristan

Det finns små samhällen i Sverige (bland annat på Österlen och Gotland) som lever ihop och föder sina barn inom familjerna. Dessa människor hänger inte med alls. De lever sina liv på konstiga vis och deras intelligens ligger väldigt lågt...

• Tristan

En annan behöver inte höra GUD tala för att förstå att det är så det ska vara.
    Tack och lov att man kan tänka ut det själv!

• Tristan

Nej, men jag tror knappast att dessa människor får större begrepp av att konvertera til Islam heller. Fattar dom inte så fattar dom inte, helt enkelt!

• Tristan

Jo, det kan säkert hjälpa i vissa fall. Men har du en läggning för att önska skaffa bern med din dotter så behövs det nog andra åtgärder än att öppna koranen. Tror jag!

• Tristan

Fatima:

Hur känner du för beskrivningen som den här kvinnan ger av sitt liv.
    Har inte hennes man och hans familj heller kunnat ta till sig koranen, eller är det så här det blir när man får signaler till sig av att var mer ödmjuka och tänka stort och känna kärlek inför sin omgivning.

Även din tolkning av att "man och kvinna" är det som är det "sanna" hamnar ju i ett nytt begrepp här, är det man och kvinna som är muslimer man menar med det.
    Eller som här där det rör sig om ett blandäktenskap... är det då koranens "regler" som man ska följa...

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m2446842.html

• Tristan

fatima:
    hur många exempel behöver du se av att GUDs lagar inte alltid är sunda innan du ser helheten......

• Tristan

Fatima:
    Tror du verkligen att människor som tror på GUD är otrogna i mindre utstreckning än annat folk?
    Vad får du allt ifrån?

Du kan inte skydda dig från "värden" med hjälp av en religion, däremot kanske från ditt eget ansvar.......

• Tristan

sen skulle det ju stå världen och inte värden.......

• Tristan

Fatima:
    Nu fattar jag inte alls sambandet.
    Jag har väl aldrig talat om ett samhälle utan lagar...
    Jag brinner för juridik och har haft som en stor önskan i mitt liv att bli polis en dag, men har vänt om och kämpar för att jobba som kurator inom polisväsendet istället....

Vad jag pratar om är att GUD kan inte vara ditt försvar för varför DU inte själv resonerar fram vad som är rätt och fel. Det snarare oroar än skapar trygghet att höra...

Och beträffande bigami så är du väldigt dåligt upplyst om du inte vet om att det handlar om mer än det du har beskrivit här ovan, du har tokfel!!!!

Min bästa vänninnas mamma lever med en muslim och han plockar fram koranen och HÖGLÄSER för henne hur det står där kring giftemål och han är från Senegal. När hade Senegal brist på män, kan du inte berätta det? Han är muslim, det är vad det handlar om.....

Återigen. Varför ska jag TACKA GUD???
    JAG har kämpat mig fram till vart jag är idag. Utan hjälp från någon och med start redan då jag var ung och genom RIKTIGT tuffa tider... Jag har inte FÅTT någonting!!
    Jag har skapat det, jobbat för det och satt ut mål...
    Är det någon jag ska klappa på axeln så är det mig själv!!

Visst, det finns de som på senare tid är värda den största uppskattning som går att få, efter hur de har ställt upp på mig...
    Men GUD, honom har jag inte sett röken av!!!!

Och när du nu är inne på lagar så kan jag påminna om att du bor i ett land där det inte går att komma dragandes med GUD när du sitter inför rätta... Där är det DU som fälls och ifrågasätts....

• Tristan

Da Ciss:
    Vad spelar det för roll att tråden har utvecklats till detta?
    Det var vad det blev av den och alla som är här är väldigt följsamma.

Det finns ju inte kvar några som diskuterar vad det började med och för det andra, så kopplas ämnet in på det med jämna mellanrum..

Vidare så fick jag ett brev i gästboken från Fatima häromdagen där hon frågade om jag hade lust att gå in i tråden och "tjafsa" vidare så hon själv lider nog inte speciellt mycket av det som skrivs här...

Förundras nog mer av varför du ber oss sluta?
    Vad spelar det dig för roll?

• Tristan

det var inte till mig i så fall då jag inte har pratat om syskonkärlek på ett tag nu...
    Så då tar jag tillbaka!

• Tristan

Fatima:
    Du skriver:
    Tristan, en viktig fråga, vi säger att kvinnor som prostituerar sig vill ha denna syssla och står för sitt yrkesval.
    Vi säger att männen som betalar för detta njuter i fulla drag.

Vilka vi säger det?
    Jag gör det inte!!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in