• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Yiskah
    Jag kan inta annat än att le, att du drar upp denna lag är ju precis samma sak som om jag skulle dra upp min Guds lag från koranen.

Alltså det säger inte så mycket till den som lever i en sådan situation.
  • fatima

Poängen är att ni skall förstå varför jag tror att våra sexuella blockeringar kommer från Gud, för han vill vägleda oss rätt.
    Poängen är även att om du förstår varför jag anser att våra sexuella blockeringar är inlärda sedan generationer kanske du även förstår varför jag anser att min gräns inte är diskriminerande.

Om jag inte varit troende hade jag kanske tyckt att de två syskonen som inte växt upp tillsammans borde få gifta sig o adoptera, det är liksom inte statens rätt att bestämma det.

Eftersom jag tror att våra sexuella blockeringar går att ändra på så tror jag att utan Guds regler så kommer Sexuella blockeringar snart vara ett minne blott.

Jag ser det även som en sexuell blockering att inte vara ortogen mot sin partner, jag anser att det borde vara straffbart, men när Guds regler försvinner så blir det som idag, det är inte straffbart.
    Tycker dock att psykiskt våld som ortohet skall vara likartat med fysiskt.

Förstår du mer vad jag menar med sexuella blockeringar nu?

• fatima

Yiskah, som du säkert förstår så anser jag att Guds lagar är mer pålitliga och korrekta än människors lagar, men jag förstår hur duser det.

Saken är ju den att det är ju majoriteten som stiftar lagarna, och du sa ju innan att majoriteten kan ha fel det kan ´dock inte Gud

• fatima

men vi pratar ju om adoption, inte om att de skall skaffa barn, vi pratar om adoption och äktenskap, så om kvinnan i syskonäktenskapet skulle vilja inseminera så skulle det vara fel???

• fatima

"Bibelns kränkande berättelser om några av de stora profeterna accepteras följaktligen inte av muslimerna. Bibeln påstår t ex att Lot begick incest med sina döttrar, när han var berusad, och att David sände en av sina män i döden för att kunna gifta sig med mannens hustru.

För muslimerna är profeterna större än vad dessa berättelser ger sken av. Enligt Islam kan dessa historier inte vara sanna"

"Förbjudet för er (i äktenskap) är era mödrar, era döttrar, era systrar, era fäders systrar, era mödrars systrar, er broders döttrar, er systers döttrar, era ammor, flickorna som ammade från samma amma som er, era fruars mödrar, döttrarna till era fruar med vilka ni fullbordat äktenskapet - om äktenskapet inte fullbordats får ni gifta er med dottern. Kvinnor som varit gifta med era genetiska söner är också förbjudna för er. Ej heller ska ni vara gifta med två systrar samtidigt - men bryt inte upp existerande äktenskap. GUD är Förlåtare, Barmhärtigast."

Detta säger Gud i koranen om incest, tack o lov att man e muslim

• fatima

Korane kom alltså för att fullborda den enda sanna religionen, och genom att religionen fullbordades så vet man ocå vilka verser som kommer från människors påhitt och vilka som är gudomliga.

• fatima

tack o lov att du kan det Tristan, men som du kanske vet så är inte fallet så för alla människor.

• fatima

Ponera att bibelberättelsserna om incest är sanna, i vilket fall så är det ju ingen uppmaning att man skall bete sig så, om de är sanna är väl det en varning om hur det kan gå om man inte följer Guds lag.

• fatima

Tristan, där tror jag du har fel, vissa människor behöver en tro för att hålla sig i skinnet, varför skulle det inte kunna vara en hjälp.

• fatima

Yiskah, jag har inga fördomar, jag tycker bara det är skönt att koranen ite innehåller dessa verser.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in