• Tristan

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

GoodNews:
    jag håller med!!!

MEN jag tror att barn blir mobbade för..... ja vad som helst helt enkelt. Det kan vara det barn man minst anar.
    Jag tror att det är överreklamerat det där med att barn till homosexuella mobbas. Barn har öppnare sinnen än så! Det är vi vuxna som inte fixar det här med "lika värde"!

Möjligen att man kan peka på att de barn som växer upp i ett hem där det talas om att det inte är "riktigt" ok att vara homosexuell och att "den där familjen bla bla" att de barnen börjar mobba, men annars så tror jag som sagt inte att det talar för det.

Inte i dagens läge.

• Tristan

Brodsmulan:
    Håller fullständigt med dig!!
    Föräldrar som exempelvis drar undan sina barn för att en A-lagare råkar gå förbi och säga något snällt, som om de vore riktiga giftiga puckon!

Jag brukar sitta ner och prata med dem tillsammans med min son.
    Ludvig frågade mig varför de var så och så och då förklarade jag bäst jag kunde... Om alkohol, om att en del inte kan hantera den, och om att de också är lika värdiga, om att många av dem också har haft familjer och hem etc.... Han lyssnar med STOOORA öron!!

• Tristan

Liwa1:
    Det kanske låter som ett konstig resonemang i dina öron, men vet du vad? Det du beskriver låter för mig som om du lever med dina barn i en minoritet. Dessa familjer som du beskriver finns det väldigt få av, i alla fall om man ska prata om dem som är sunda och om de som lever ihop för att de älskar varandra och är lyckliga tillsammans och inte för "barnens skull" eller för att de inte kan acceptera faktumet att de inte "lyckades"!

Världen är FULL av olika familjekonstelationer och begreppet "kärnfamilj" har nog tappat greppet om sin betydelse....

• Tristan

Brodsmulan:
    Nej men fy...
    Vad sa din son, han måste ju ha varit jätteledsen?
    Hur gammal var han då?
    Snutte då?
    Först behöva gå igenom hela processen och sen det också!?

• Tristan

Brodsmulan:
    Fin människa du är!
    Blir så glad när man hittar dem här!

Är så j-a trött på fördomar och annat småtjafs.
    Det finns så mycket att bry sig om här i världen, så sitter man och håller på med små yngliga sortier om vem som är ok och inte!?

• Tristan

Brodsmulan:
    Vilken histoia, blir ju alldeles rörd ju...
    Var rädda om varandra!!

• Tristan

Brodsmulan:
    Var inne och tittade på Ludwigs hemsida. Lilla gubben.
    Ha det riktigt gott med din nya graviditet.
    Hur känns det för dig?
    Mår du bra?
    Är det svårt tycker du efter det som har hänt?

Ska ju gå nu... men kommer kolla senare när jag kommer hem!
    Kramar Mimmi

• Tristan

Bordsmulan:
    nej det är klart att du inte vill ta det här... Otroligt stupid av mig att fråga här i tråden..... Tänkte inte alls!!

• Tristan

fatima:
    Nu tar du ut svängarna ordentligt!

Jag har inte försökt framställa dig som någon, den här diskussionen handlar INTE OM DIG. Jag har sagt vad jag tycker om frågan, men inte om dig. Vet inte vem du är?

• Tristan

Bordsmulan:
    Godmorgon på dig!
    Hur känns dagen?

Här är det kallt och lite förkylt men annars en bra dag känns det som.
    Är snart påväg upp för att äta lite frukost här på jobbet... Är superhungrig!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in