• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Da Ciss måste bara säga att det är såå skönt att du fattar vad jag menar,
    att vi inte hör talas om detta mer är för att det är en SEXUELL BLOCKERING, som inte är accepterad i samhället.

Da Ciss skönt att du förstår mig vad det gäller att våra blockeringar är inlärda.

Denna debatt handlar inte om att försöka få homosexuella att inse att de kan välja en annan kärlek, men det är intressant att ni håller med om att det är möjligt att välja en annan kärlek, för syskonen, och ni håller även med om att det är individen som man blir förälskad i och inte könet.

Summan av denna debatt är alltså att utan våra inlärda blockeringar skulle vi kunna kalla oss könsneutrala och bli förälskade i princip vem som helst, inte sant?

• fatima

Pamela, gå in på RFSU:s hemsida (hter det så eller RFSL) där kan du i ungdomsdebatterna se hur många flickor som tycker deras bröder är oroligt sexiga och att de önskar att de kunde ha sex med sin bror!!!!!

Kuratorn svarar dem att desssa känslor inte är så bra men att det är ingen fara att fantisera!!!!

KAN INGEN SE SAMBANDET, alla våra blockeringar handlar om att vår art skall kunna föröka sig och utan dessa blockeringar så skulle aldrig människan spritt sig över jorden, det är alltså inlärda blockeringar , enligt min tro från GUD.

• fatima

Pamela, jag förstår att det kan kännas underligt att denna debatt kommit att handla om sexuella blockeringar.

Anledningen till detta är att försåelsen skall öka för de troende som tycker att äktenskap är mellan man o kvinna och att barn hör hemma hos en man o en kvinna.
    För troende finns det alltså en logisk mening med att gränsen dras just där.
    Vi har inte den gränsen för att jävlas med våra medmänniskor, utan för att vi tror att Gud vill oss väl med dessa Blockeringar.

Gud kanske visste att om inte gränsen dras vid man o kvinna så kan man inte dra någon gräns alls, och det visar ju denna debatt att alla andra gränser saknar argument, det finns inga argument till varför gränsen skall dras vid homosexuella och inte vid syskonkärlek!!

• fatima

Kom dom från Gud kunde vi väl inte ta ner dem vilket vi verkar göra? Det är så jag tänker, jag ifrågasätter inte dig i din tro.

men det är just det jag tror att vi får vägledning från Gud men han låter oss sedan göra vad vi vill med vägledningen, han låter oss "plocka ner" våra blockeringar om vi vill, om vi inte kunnat det så skulle det fria valet vara i gungning.

• fatima

Pokemon, dina paraller tillkriminella osv är irrelevanta, vi diskuterar sexuella lustar och blockeringar.
    Sen alla andra blockeringar är en annan sak.

Även om syskonsituationen idag är i liten skara har du ändå 5nte svarat på frågan, är våra blockeringar inlärda ? och kan vi arbeta bort blockeringar?

Därför är syskonsituatinen relevant, för här blir det UPPENBART att våra blockeringar är inlärda från GUD, varför kan man annars obehindrat få känslor för att syskon man ej växt upp med????

• fatima

Precis Utopia !

Jag jämför även otrohet med syskonkärlek, just för att båda är sexuella blockeringar som är inlärda.
    jag skulle ex inte lämna mina barn som inte anser att otrohet skall vara en blockering, utan lever i ett sk öppet förhållande.
    Men detta är en annan sak, fast även detta handlar ju om sexuell passion för det "förbjudna", man håller därmed tillbaks känslor och man sätter sig inte i situationer som främjar otrohet.

• fatima

pokemon, nu har du ju fattat poängen

anledningen till att vi inte jämför hetrosexuella med syskon är för att detta inte är en inlärd blockering, och denna blockering främjar inte vår överlevnad, därmed kommer det aldrig bli en inlärd blockering, eller hur ?

Vad som däremot är inlärda blockeringar är det som inte främjar vår överlevnad, och den stora frågan är om vi tycker de gamla blockeringarna var bra eller om vi skall öppna upp alla blockeringar och låta individen bestämma själv över sin sexuella passion, är det verkligen ststens skyldighet att förbjuda syskonrelationer.

• fatima

Lamia, om du läser fler ilägg kommer du se att det handlar om att skapa försåelse för varandras gränser, när det gäller adoption.

• fatima

machrill

Du har rätt om det BARA handlade om en mor o far så skulle även syskon kunna inseminera och homosexuella skulle lätt kunna skapa en mor o far gestalt.
    Som jag skrivit tidigare, det handlar inte BARA om mor o far när man av rekigösa skäl väljer det hetro paret.
    Det handlar om att man tycker de sexuella blockeringarna är Gudomliga och man vill att ens barn skall lära sig vilka sexuella blockeringar som är sunda.

• fatima

hur skall man då kunna skapa förståelse om man inte gör det genom att förklara varför ens årikte är spm det är, är det inte genom förklaringar som förståelse skapas!

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in