• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Idealet för ett barn är en mamma och en pappa och massor av kärlek.
    Skulle därför välja precis det för mina barn och inget annat.
    Japp, mamma, pappa, kärlek, GUDSTRO, är det jag skulle titta på om jag skulle få välja familj.
    Tack för mig

• fatima

nyfiken:
    Var går er gräns för det "normala" när det gäller sexuell läggning.
    två män o en kvinna
    två kvinnor o en man
    en man o en hund
    en kvinna o hund
    en 70 åring med 17 åring
    en 40 åring med 15 åring

är det inte så att den sexualitet som majoriteten (politikerna) väljer skall få tillhöra det "normala" kommer att göra det.
    så frågan är till alla er som anser er vara så fördomsfria skulle ni ha något emot att lämna era barn till mina exempel familjer?
    och om ni tycker någon av dessa exemplerna borde avhålla sig från sin läggning motivera varför!

• fatima

Brodsmulan, nej jag menade inte husdjur, jag menade dem som har en sexuell läggning som innebär en attraktion till djur
    anledningen till mitt inlägg var att jag tycker det är intressant hur människor gång på gång påtalar hur "normalt" det är att växa upp i en homosexuell familj.
    Men om man då är så öppensinnad så borde man vara det till alla sexuella läggnningar som inte skadar någon. Och jag har ytterligare en fråga, om jag säger att jag tycker analsex är lika äckligt som djursex, vad säger ni då?

• fatima

"Vi vet idag mycket mera om homosexualitet och homosexuella människor än vad bibelns författare visste. Såsom kristna måste vi ta vårt ansvar inte enbart som bibelläsare utan också som människokännare utifrån vår tids vetenskap.

Lustigt att en präst klargör att bibeln inte är Guds ord utan skriven av en "författare" som inte "visste" mer än oss om homosex.
    Om man är troende tror man att Torah, Evangelierna och Koranen har kommit via en profet från Gud inte av vilken författare somhelst.
    De kristna går ju även steget längre och anser att Jesus är Gud och vad prästen isåfall menar är ju att Gud inte visste något om homosex. ??????

• fatima

Clara B
    precis som du sa man skall inte döma någon, så varför inte även acceptera dessa familjeformer?

två män o en kvinna
    två kvinnor o en man
    en man o en hund
    en kvinna o hund
    en 70 åring med 17 åring
    en 40 åring med 15 åring"

• fatima

Yiskah
    "Fatima och Gravid o Lycklig kan ta åt sig: Du kan ju inte jämföra att "leva" med en hund som att vara homosexuell, det var nog det mest imbecilla jag läst här. En hund har ju aldrig valt ett sådant umgänge,"
    vad vet du om det, en hund kan också älska sin husse och tvärtom!
    om du är så fördomsfri varför accepterar du då inte giftermål mellan 3 män o en kvinna o tvärt om?
    analsex och djursex är inte ovidkommande om man känner avsmak för detta, även om mina barn slapp se djursexet skulle jag aldrig vilja att de växte upp i en sådan familj och samma sak gäller för analsex.

• fatima

som ett exempel på detta kan nämnas att i Sverige ansågs homosexualitet vara en psykisk sjukdom fram till 1979"

Yiskah anser alltså att svenskarna var fanatiker fram till detta årtal.

• fatima

Good News, jag förstår ditt resonemang.
    jag anser att det ständigt pågår en kamp i oss själva att kontrollera och hålla tillbaks vissa djuriska beteenden.
    Jag tror dock att denna kamp beror på att vi har en gudomlig själ som har en vilja att leva lika rent som änglar, medans kroppens behov av djuriska beteenden kämpar emot.
    Det goda mot det onda i oss själva.

• fatima

Därmed inte menat att djuriska beteenden är onda för djuren.

• fatima

Yskah
    För det första , att vara arab, kines osv har aldrig betraktats som en sjukdom, jag vet att homosexualitet inte är en sjukdom.

Ja, jag står för min åsikt att man o kvinna kompletterar varandra på ett biologist sätt som inte går att ändra på, och därmed tror jag att detta i sin tur kompletterar barnets behov av en manlig och kvinnlig könsidentitet, för att själva kunna identifiera sin identitet med mamman eller pappan.
    Nej, jag kommer inte lära mina barn att det är lika normalt att bli förälskad i sitt eget kön, men jag kommer lära dem att man aldrig får dömma människor.
    Och nej jag kommer inte lära mina barn att alla lustar man känner är bra utan jag kommer lära den för ståelsen av själens behov av renhet och gudomlighet.
    Du får gärna kalla mig och alla andra miljarder troende för fanatiker men då är det inte jag som är dömmande utan du.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in