• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Tristan, visst kan jag förstå hur du tänker ang rasism och religion, men jag skall förklara en sak för dig, är det något som har hjälpt människan att överhuvudtaget ha någon vettig moral så är det religion, och det kan jag lova dig att rasiter alldrig kommer kunna åstadkomma.
    Innan Profeten Muhammed kom med Guds budskap mördades på den tiden alla flickebarn, männe hade hur måga fruar de ville, ingen skänkte pengar till fattiga osv...
    Ett gott råd är att se vilka vackra budskap Moses, Jesus och muhammed kom med, när du läst budskapen så kan du komma till mig och se om du står fast vid din åsikt att rasism och religion är jämförbara.

• fatima

Homosexuella, svarta, vita, handikappade alla har samma förutsättningar till goda handligar, och det är precis det, de goda handlingarna som avgör vilken värdig människa man är inför Gud.
    Om Gud sagt till Moses, jesus och muhammed att sex endast är tillåtet inom äktenskapet och att ett äktenskap är mellan man o kvinna, anser du det vara samma sak som nazister eller rasister som anser alla som inte är ariska är underlägsna människor ???????

• fatima

"tre trallande transor", det var roligt uttryckt, för som jag skrivit tidigare, om man lämnar synen att barn har rätt till en mamma och en pappa, så måste man ju öppna öpp helt och hållet även för transor i en tremannafamilj, tre pappor, två transor och tre bi, en sudier med sina 4 fruar, m.m för det finns ingen ände på förslagen. Så öppna upp er nu, är saudiern med sina fyra fruar också en lämplig familj???

• fatima

Islam kom med begränsningar för antalt fruar och specialla rstriktioner så innan dess fanns det inga gränser.
    Och eftersom det ofta är brist på män och många kvinnor känner en biologisk klocka för längtan till barn, så blev kanske månggiftet trots allt en human lösning. Så alla överflödiga kvinnor slapp leva i celibat, eftersom utomäktenskapliga förhållanden var oönskade.

"I dom länderna har man ju inte kommit speciellt långt i någonting i stort sett."

Kan det vara så att du just hade en fördom!!!

Jag har inte läst den bóken, men skall nog göra det.

Det utmärkta exemplet på det stora "viet" är ju väst världen som anser sig vara bättre än andra här på jordklotet.

Jag kan inte säga så mycket mer än att jag tycker det är helt tokogt att jämföra religion med nazism.
    Om en hel bok är fylld med fina budskap så går väl detta inte att jämföra med sekter eller gäng som vill förfölja folk.
    En ren religion uppmanar aldrig att gå till angrepp mot någon, endast om man blir angripen.

• fatima

I dom länderna har man ju inte kommit speciellt långt i någonting i stort sett.
    Detta är som du beskriver , en slutssats som saknar verklighet.

Men du..."innan Islam"... nu snackar vi tider.......
    ....det var på den tiden då vi här i Sverige levde i grottor och såg ut som apor, typ!

Japp, men som du kanske vet så var inte alla delar i världen lika primitiva som västvärlden då var. Utan kunskapen som väst tillförskaffade sig, vart tror du den kom ifrån?

Känns som du har den typiska bilden av islam, så som du uttrycker dig i dina inlägg, förtryckta kvinnor, stackars barn, maktlystna män....den klassiska listan, jag är inte förvånad!
    Orkar inte riktigt gå in i en debatt om slöja m.m
    Men en sak kan jag säga att om vi skall börja prata om ungdomsproblem, alkohol, narkotika, string vid 11 år, aborter, könssjukdomar m.m så kan jag säga att det är nog inte de flickor som du beskriver som det är mest synd om, kanske är de dem som har anorexi, vill operera brösten, röker för att passa in, har analsex mot sin vilja........... kanske är det de ungdomarna du borde lägga din kraft på!!!

• fatima

"Du har INGEN garanti för att dina egna barn inte är homosexuella, det är bara en liten sak i det hela."

Det finns inte heller någon garanti för att dina barn inte kommer bli bokstavstroende kristna eller muslimer.
    Hur skall du då berätta för dem att du tycker dessa människor är mindre lämpade föräldrar, att dessa människor är roten till så mycket ont..

• fatima

Det ironiska är att människan inte ens kan skapa en fluga, och trots vetskapen om detta tycker man inte det är pinsamt att kritisera skaparen.

Om Gud hade skickat oss ett budskap att sex inte gäller för äktenskap utan för alla och att äktenskap och barn inte är någon helig instiftelse så kan jag lova dig att jag inte hade protesterat, för om Gud sänder ett budskap till en profet, då vet man att det är från Gud.
    Jag hade dock frågat prfeten vad meningen är.

Jag ser inte sex som en rättighet, utan som en gåva man får när man gifter sig och vill ha barn.

• fatima

Jag undar ensak, som egentligen inte hör till ämnet,
    män o kvinnor kan ju skiljasig åt otroligt mycket, män kan vara mjuka och känsliga och kvinnor kan vara militärer, om man är homosexuell eller bisexuell hur vet man att det är könet man är attraherad av och inte personlighetsdragen, är det för en lespisk kvinna rent ut sagt motbjudande med ett manligt kön, eller handlar attraktionen inte om könet utan om personen bakom könet.
    Jag som är hetro känner ju att det är självklart att jag väljer min partner bland män, men om man är bisexuell spelar då inte könet någon roll för den sexuella upphetsningen, kan man som bisexuell välja det hetro alternativet utan att må dåligt.
    För homosexuella, är det kroppen och könet det handlar om eller är det de manliga personlighetsdragen.
    Om man som kvinna attraheras av kvinnliga personlighetsdrag hur vet man att en man med motsvarande drag inte skulle vara attraktiv.
    Ponera att mannen känner sig "kvinnlig" är det då själva manskroppen som man som lespisk finner oattraktiv eller är det "mannen" i sig.

Bara lite tankar för att öka min kunskap, hoppas nån orkar svara!

• fatima

och en fråga till, för dem som blivit utsatta för övergrepp, vad kommer det sig att en del av dessa väljer att leva med det könet som inte utsatt dem för övergrepp?
    Är homosexualitet defenetivt, eller inte?

• fatima

Jag tror alla är överens om att människor får leva hur de vill förutsatt att man inte skadar någon.
    Om det inte hade handlat om barn, så hade troligtvis denna tråd inte fått sådan fart eftersom de flesta inte bryr sig om vad andra gör i sängkammarn.
    Men nu pratar vi om barns rättigheter, inte föräldrarnas, och där går vpra åsikter isär.
    Jag anser att barn, om de har en valmöjlighet, har rätt till en mamma och en pappa som är troende och snälla.
    Du anser att barn har rätt till föräldrar ovasett kön och mamma pappa varianten är inte nödvändig för dina barn.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in