• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

universalwoman, du har rätt det kommer bli som ett dagis utan lärare, läraren är enligt min tro Gud, och utan honom i hjärtat kommer det bli kloningar av människor, alkohol och narkotika kommer sakta men säkert förstöra våra arvanlag, barn uppfostras till att själva finna sin väg utan Guds vägledning, barnen uppmuntras till att bejaka sina sexuella lustar från 12 års ålder, pojkar uppmuntras till att inte bara ha samlag med flickor utan även prova hur det är med pojkar för hur skall de annars kunna veta säkert vilket kön de föredrar?
    flickor uppmuntras till att ta på varandra och utforska varandras sexuella lustar...
    Ja listan kan göras lång.
    Jag önskar av hela mitt hjärta att alla människor kunde finna lyckan i att söka sin skapares vägledning.

Vi ska ju inte heller gömma alla de syskon som älskar varandra och har tillsammans ett underbart liv, både med kärleken och det sexuella.
    Detta har Gud förbjudit men om Guds regler skall sluta gälla så måste ni väl hålla med om att även syskonen skall få adoptera och gifta sig.

Ni måste väl även hålla med om att pappan som ger sin 14 åriga dotter orgasm på hennes begäran också måste tillåtas i vårt samhälle, för visst kan även detta förhållande vara ömsesidigt.

Jag skriver inte detta för att såra någon, men jag vill uppriktigt ha svar på varför det skall finnas några regler alls om Guds regler skall ogillas.

• fatima

kan någon svara på varför det är fel om två syskon har sex och älskar varandra, de är ju vuxna och kan ta ansvar för sina handlingar.
    Är det inte så att om något är så djupt rotat att det är fel och förbjudet så skapas det en själslig spärr.
    Det är just att det är så skamligt att ha sex med sitt syskon som är anledningen att fler inte har det.
    För jag kan lova er att om det blir lagligt så kommer nog många utforska sina syskon.

• fatima

"Jag tror att det finns något genetiskt, inprogrammerat i oss, som gör att vi inte vill ha sex med våra anhöriga (sen finns det så klart fall där det slår slint, incest ex, men det är väl snarare tecken på psykisksjukdom skulle jag säga, än på avsaknad av spärrmekanism för fortplantning med sin avkomma)."

det du säger är precis samma sak som att säga att det finns något genetiskt programmerat att inte ha sex med samma kön då det inte kan ge någon avkomma.

Yiskah, jag är ledsen om jag gjort dig förbannad, men jag vill verkligen uppriktigt veta om ni tycker det är ok att syskon har sex och adopterar barn, och jag nöjer mig inte med förklaringen att det är incest.

Och jag jämställer absolut inte pedofili men homosexuella!

jag hr ingen nära koppling till någon som har blivit förälskad i sitt syskon, men läst om det i tidningar.

Jag var inne på ungdomsmottagningens forum och där såg jag att många ungdomstjejer tänder på sina bröder och har sexfantasier om dem.
    Då slog mig tanken att detta är väldigt tabu, men frågan är om det skulle vara accepterat, skulle fler då komma ut, och våga prova sina fantasier.

Och om det finns ett fall där syskon vill adoptera, måste då inte desa oxå få det.

• fatima

Jag tror universalwoman bara förklarede var "acceptera allt" samhället innebar för henne, hon menade nog inte att jämställa homosexuella med kloning o.s.v

• fatima

Jag har full förståelse för att vissa tycker att tråden utvecklats lite väl mycket, men vad jag inte kan förstå är att moderatorn vill stänga tråden.
    Tänk om det fungerade så i riksdagen, när något blir känsligt så stänger man av likt en diktatur.
    Nej nu får det vara nog, jag och många religösa har tålt att bli jämförda med rasister och ansklagede för att beröva våra barns själar så det är varken den ena eller andra sidan som är offer i denna tråd.
    De flesta som inte anser att homosexuella bör adoptera har detta rotat i sig pga religion och därför är religionen relevant i tråden.

Syskonkärlek är tabu, men varför kan vi inte som vyxna människor diskutera vad dessa människor har för rättigheter, kalla det incest men om syskonen inte levt iho utan träffar varandra i vuxen ålder, varför skall de då inte kunna gifta sig.
    När moderatorn uttalar sig om avstängning får jag en känsla av att sammma sak hade skett om vi diskuterade homosexualitet för hundra år sedan på detta öppna vis.
    Nej, moderator, det finns ingen här som jämför homosexualitet med den incest som du tänker på, vi jämför vuxna syskon, som staten bestämt att de inte får ingå äktenskap, och vi vill komma fram till en lösning om vart gränsen går, och för att provocera fram gränsen har vi i blan använt klumpiga argumen som egentligen inte hör hit ( ex djursex) men det handlar endast om att vi är nyfikna på varandra som motpoler vart våra gränser går.

Moderator, anmäl då även inläggen om att religösa är likt nazister onda människor!!

• fatima

Pamela, du har nog fått om bakfoten det här med Guds namn, jag använder aldrig Guds namn för att göra en jämförelse.

Jag skrev att Gud förbjudit incest, men om Guds lag skall ogillas så bör även syskon få adoptera.

• fatima

Åsa, de saker du besktiver må finnas i bibeln, men min relion, uppmuntrar inte våldtäckt och incest.
    Slaveriet står beskrivet i koranen, däremot inte sagt att det uppmuntra den, utan Gud beskriver vilken stor belöning man för om man friger en slav.
    Och sex med slavinnor går ju stick i stäv med dödstraff för utomäkteskapliga förhållanden.
    Kanske var det så att Gud förbjöd utomäkteskapliga förhållanden men någon präst lade till att det var ok med slavinnorna??

• fatima

Utopia, men det är ju sant att det skulle kännas skamligt att berätta att man har sex med sitt syskon.
    Kan ingen konkret svara på om sykon skall få adoptera barn eller inte ?
    Och om de inte skall få det kan ni då förklara varför deras kärlek skall vara förbjuden.
    Jag köper inte srgumentet att det bör vara förbjudet för att det kan ge missbildad avkomma, om systern steriliserar sig och de bestämmer sig för att adoptera, vad är då felet??

• fatima

Utopia, att säga att detta bara är fantasier är väl verkligen att försöka förklara bort ämnet, det är ju som att säga att gruppsex bara är fantasier, men det är ju verklighet för många

• fatima

Tristan och Pamela, ni har ju helt missat poängen, allt handlar om vart gränsen går innan man tycker något är olämpligt, och genom att privocera fram eran gräns så hade jag hppats på att ni förstod min.
    Men jag hade fel.
    För Utopia går inte gränsen vid syskonkärlek och adoption, vilket gör att jag respekterar hennes ståndpunkt betydligt mer efterson den är logisk.

För er som förespråkar adoption för homosexuella går era argument i stöpet då ni inte accepterar all vuxen kärlek utan kallar det sjukt.

Min gräns går vid äktenskapet mellan man o kvinna, Utopia tycker all kärlek mellan vuxna är ok oavsett kön eller släktskap.

Och på denna skala undrar jag var du står Tristan.

Varför inte acceptera min gräns som helt normal och acceptera Utopias gräns och erkänna att alla har vi en gräns.

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in