• fatima

*Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in

Nej, du menar väl inte att jag måste ta edt från början igen

• fatima

Good News
    Du undrade varför jag skulle lämna mina barn till en troende familj, jo för att jag anser att deras syn på livet stämmer med min.
    Och som jag skrivit tidigare ser jag Gud som lika självklar som att solen går upp varenda dag.

• fatima

tristan,
    det finns inga utvalda som jehovas och judar tror, allt handlar om det fria valet att närma sig sin skapare så närmar han sig oxå.
    Alla har samma möjlighet att läsa det sista testarmentet och det är inte tillägnat någon särskilld folkgrupp.
    Ang bananskalet du beskriver så är detta just anledningen till at jag skulle lämna mina barn till troende, jag anser att förutsättningarna till att komma nära sin skapare då är bättre. Att jag ger mina barn en grund att stå på, betydet inte att jag skall bygga huset, det får de göra med sin fria vilja.
    Men jag anser att grunden är viktig och jag ser det som en plikt att lägga grunden om du förstår vad jag menar.
    Din grund innehåller andra saker än min och det finns inget som säger att varken mina eller dina barn kommer bygga ett bra hus för det kan vi inte tvinga dem till.

• fatima

Utopia, det är så underbart med människor som du, som vågar sätta argumenten på sin spets

• fatima

Många härinne tror säkert att jag gjort denna liknelse med syskon kärlek och homosexuelitet för att jävlas, men så är inte fallet.

Jag tycker helt enkelt att det är spännande att utforska vad våra emotionella "spärrar" beror på, beror de på något inlärt eller inte.
    Om jag aldrig sett min bror och jag träffat honom i vyxen ålder och ovetandes blivit kär visst måste ni då hålla med om att spärren ENDAST BEROR på en inlärd spärr för vad som är förbjudet.
    För om jag växt upp med ho´nom finns ju en spärr och den finns inte om jag inte växt upp med honom, det innebär att det är inte som du säger
    Tristan, att det är sjukt,
    utan det är inte så att ett syskon UTSRÅLAR något som är motbjudande, enda anledningen är en emotionell spärr som hjärnan skapar för det som inte är gynnsamt för fortplantning.

Och frågan är Tristan, varför jag anser att det är ett hycklande, att dra sin gräns vid denna kärlek beror på att du inte har några bra argumet till varför detta inte skulle vara en inlärd spärr, liksom man förr hävdade att det finns en inlärd spärr för samma kön.

• fatima

Tristan, du svarar ju inte heller på den enkla frågan,

För om jag växt upp med ho´nom finns ju en spärr och den finns inte om jag inte växt upp med honom, det innebär att det är inte som du säger
    Tristan, att det är sjukt,
    utan det är inte så att ett syskon UTSRÅLAR något som är motbjudande, enda anledningen är en emotionell spärr som hjärnan skapar för det som inte är gynnsamt för fortplantning.

Jag har inte lagt ord i din mun, du skrev i tidigare inlägg att man bör söka hjälp om man blir kär iett syskon.

Kan du inte svara på den enkla frågan om våra gränser är inlärda när det gäller syskon eller inte?

Jag har redan svarat på din fråga, jag anser att Gud ger alla möjlighet att ta del av det sista budskapet, därmed är det inte orättvist, och det finns även verser i koranen som beskriver att det är först när man fått vetskapen om att det finns ett sita testarmente som man blir berdömd.
    Jag kan inte gå in på Guds rättvisa, men jag tror nog att han har en bättre jury och är en bättre domare än människan, och det innebär ju att han ser till varje enskilt fall, vilka förutsättningar man haft i livet, så det är nog mer än vad vi kan ana som spelar in på "domedagen"

• fatima

Den stora skillnaden mellan Gud och människan är att Gud akdrig dömer fel, det gör däremot domare dagligen, trots sin kunskap och trots alla vittnen så blir oskyldiga dömda, så Gud är nog väl medveten om vilka förutsättningar man haft och vad som var ett fritt val och vad som inte var ett fritt val, ex vid psykisk sjukdom.
    Alla vet vi ju hur svårt det ör för rättsystemet att döma rättvist, ponera att Gud alltid är rättvis, men för er som inte anser att Gud är rättvis varför inte göra som ni gör med rättsystemet, ni ser de posetiva med att brittslingar döms och det negativa får er inte att vilja avskaffa hela rättssystemet.
    Varför då avskaffa Guds ord för att ni inte anser att två eller tre verser faller er i smaken.
    Är det inte som att avskaffa hela sveriges fängelser, för att vissa oskyldiga blir dömda.

• fatima

Kan du inte svara på den enkla frågan om våra gränser är inlärda när det gäller syskon eller inte?

Vilken enkla fråga!!!!??????????????Jag har väl för fan ingen aning om det, vad tror du jag är "biolog" "forskare" "profet"????

Frågan är inte svår, våra emotionella spärrar är inlärda, det bevisar min teori om syskonet som man aldrig träffat. Då finns det ingen inlärd spärr, medan om man är vppvyxna tillsammans , så finns en spärr.

Jag kan lova dig att vår hetrosexualitet är inlärd som det normala, för om det skulle dyka upp en kvinna med exakt samma personlighet som min man skulle jag säkert finna henne attraktiv även om hon hade ett kvinnligt kön. Men attraktionen skulle omedvetet spärras som det gör med syskon på grund av en psykologisk spärr.

detta är vad jag tror och ni får gärna kommentera detta och kritisera!

• fatima

Good News, jag är nyfiken var du hamnar på gränsskalan, är du mittemellan eller mer åt min eller Utopias gränsdragning?

• fatima

Milås med flera säger att läggningen är ointerssant i valet av föräldrar, det kan ja fullt ut förstå för det finns så mycket annat som spelar in, men det intressanta är vart gränsen går för den sexuella läggningen, och varför en viss gräns är mer accepterad än en annan.

För argumentet om att barn har rätt till en mamma och en pappa faller när det handlar om syskonrelationen.
    Då får barnet en mamma och en pappa som älskar varandra och sitt blivande adoptivbarn, så det argumentet går bort.

Så frågan är ,är det mamman o pappan det handlar om eller är det den sexuella läggningen?

Skulle de som föredrar en mamma o en pappa lämna sina barn till syskon?
    Om inte, varför då ?

Så vilket argumet blir kvar, jo mitt
    att barn behövet en mamma oc´h en pappa som lever i ett äktesnkap instiftat av Gud!

Förlåt men kunde inte låta bli

Redo för påhopp

Svar på tråden *Ja nu var jag allt snäll :-) Slänger in