Alla skriver här om hur ohälsosamt det är med övervikt men INGEN säger nått om att en smal person inte nödvändigtvis är sund.
Har en kompis som lever på godis o cocacola o cigg ( o nej, hon är ingen ungdom...) men har gått ner massor i vikt. Hon är mager verkligen.
Men min fråga då, jämför henne m en person som förvisso väger för mkt men överlag äter bra mat (m lite för mkt kanske...;)) o motionerar regelbundet, inte röker o brukar alkohol...VEM har en mer hälsosam kropp???
Stirra er inte blind på siffror! Det är så många andra saker som avgör hur vida man riskerar drabbas av div sjukdomar.
Jag väger för mkt fortf (trots ett minus på 30 kg) o har alltid gjort mer el mindre men motionerar regelbundet, äter för det mesta ok mat osv. Har jättebra värden o det brukar nästan göra sjukv lite putt för är man fet så SKA man ha dåliga värden verkar det som.
Fyllig el smal...Ät bra o motionera så kommer kroppen må bra oavsett siffror på vågen.
Dock så är extrem/sjuklig fetma naturligtvis inte bra vill jag ju tillägga. Men då är det ju så bra att redan en viktnedgång på 5-10 % ger en bevisat mkt god effekt på kroppen o dess risk att råka ut för följdsjukd av sin vikt.