• Glass

Moderatortråden

överklaga fiaflopp så tar Patrik ställning till det. Moderatorerna kan inte göra något åt det nu när det är behandlat

• Glass

ja jag håller med bebis, jag tycker inte att det framgick av det moderatorinlägget.
    Det hade likagärna kunnat vara jag som gjort ett sånt misstag.

• Glass

CB72.

Varför anmäler du dem inte då?
    Det är ju vårat "jobb" att anmäla och moderaternas "jobb" att behandla dem.

Är det inte smidigare att du anmäler och så ser de det på sin rapportlista, än att du först skriver här och sedan så får de gå in och kolla för att sedan anmäla och kolla sin rapportlista för att ta bort det?
    Fast vad vet jag, jag är ju så förvirrad ibland

• Glass

Vänta lite här nu. Jag hänger inte med längre.
    Kan man klla hur länger en medlem har varit medlem genom att lägga till den i adressboken? Hur gör man det?

Kan man bara läsa medlemmars dagböcker om man lagt till dem i adressboken?

• Glass

aha, tackar!
    Jag hade ju faktiskt två stycken där...

• Glass

Kära moderatorer

Varför kan inte vi få rätten att bli informerade om det har upptäckts ett troll och åtgärd vidtagits? Det är ju faktiskt vi som blivit lurade. Även om man inte får tala om andra medlemmar, så borde inte det skyddet gälla någon som har missbrukat fl.

Vad tycker ni?

• Glass

Aha, då är det inte moderatorerna som jag ska fjäska med...

• Glass

Halloj, nu har jag en fråga.

Hur ofta tillämpas detta

"3. Att man inte håller sig till ämnet.
    Meddelanden ska vara relevanta för den diskussion de postas i, med andra ord riskerar ett meddelande, hur välformulerat det än är, att bli borttaget ifall det skickas till fel plats. Om ni råkar posta ett inlägg i fel forum, posta INTE om det igen, kontakta då istället oss så flyttar vi det. Dåligt formulerade meddelanden eller inlägg som skapar negativt uppseende och uppenbarligen inte hör till intresseområdet för Familjeliv riskerar också att tas bort."

Ibland är det väldigt ot, men var går gränsen?

Och detta

"11. Systemresurser och manipulering
    Vi tolererar inte inlägg vars mening är att slösa på systemresurser eller nyttjande på annat sätt än vad som är allmänt vedertaget. T.ex. är det otillåtet att skriva in repeterande ord, bokstäver eller siffror för utfyllnad. Att svara på ett inlägg flera gånger med syfte att bara framföra tråden i fokus är inte heller tillåtet. Man får inte heller posta samma innehåll i flera olika trådar eller kategorier i syfte att sprida negativa budskap eller flera nya trådar för allmänna tips. Inlägg som uppmanar eller har som syfte att beskriva hur man kommer runt regler, policy eller andra hinder som redaktionen implementerat i tjänsten är exempel på tydliga brott mot denna punkt. Reklam får under inga omständigheter postas i forumet, se punkt 7."

Vad är ett inlägg som anses slösa på systemresurserna?

• Glass

Isolde.

Bra då vet jag, jag blev lite fundersam när jag råkade läsa någonstans att man inte fick vara ot, och då blev jag förvånad.
    Det känns bra att ni inte är stenhårda med sånt liksom med resursslöseriet. Det är svårt att veta hur man ska tolka reglera och ibland kan jag känna att jag babblar lite väl mycket skit och då vill man ju inte få någon läskig varning eller så

• Glass

Är det inget som undrar något som jag också undrar?
    Jag hade något som jag skulle fråga om, men när jag väl hittade tråden så försvann det ur min hjärna

• Glass

Inläggsskrivaren var anonym, men annars så borde det väl vara ok att man skriver om sånt här?

• Glass

snutteNuttan, aha, det var därför. Jag kunde inte komma på varför den togs bort så jag antog att det var därför. Jättebra att du berättade för mig. Tack!

• Glass

Jag blir också nyfiken...

En sak har jag tänkt på...
    Tänk om man själv skulle bli misstänkt för att vara ett troll, inte ett sånt där gulligt troll som Giz är, utan ett riktigt elakt troll. Vad händer? Kollar Patrik upp en då eller stänger han bara av en? Får man försvara sig eller hur blir det?

Nu är jag ju ganska övertygad om att åtminsone några här inne vet att jag inte är något troll, men...

Svar på tråden Moderatortråden