• Angels

Piercing?

Gjorde en piercing i näsan igår och en i brosket uppe i örat. Har gjort det förut och fick värsta infektionerna då och fick ta ut stiften igen. Nu är jag jätteorolig att få infektioner igen och undrar därför om någon kan förklara för mig vad som är normalt?

Igår gjorde det jätteont. Uppe i borsket gör ju skitont rent ut sagt (tur att jag hade glömt det sen förra gången).

Idag känns det varmt och "irriterat".

Är detta normalt? Om det är det, inom vilket tidsperspektiv bör det bli "bra" om det är normalt? Alltså utan smärta och obehag?

• Svar på tråden Piercing?
  • chicopico

har också jobbat som piercare och vi rekomenderade heller aldrig klorhexidin.... och den där pistolen borde förbjudas...

• SnyggEric
    Familytime skrev 2007-06-16 12:29:08 följande:
    Koksaltlösning tar inte död på några bakterier, det sköljer bara såret. Du vet att det bara är vatten med salt i, va?
    Men sköter man sin piercing som man ska och inte är där och petar med smutsiga händer så behövs inget annat än kosaltlösning!
    OM man fått bakterier i kan man använda en speciell rengöring som heter Provon som man kan köpa hos sin body piercer!
    En annan sak man bör tänka på är att man inte bör bada i sjö eller bassäng när man nyss piercat sig... så man kanske bör göra det efter sommaren om man inte r en sån badkruka som jag är!
  • Familytime

Ja, men det sa jag inget om...jag bara talade om att koksaltlösning inte är bakteriedödande eftersom det bara är salt och vatten. Givetvis är det bäst att bara använda det och inga andra massa kemikalier.

• Banana82
    Familytime skrev 2007-06-16 12:29:08 följande:
    Koksaltlösning tar inte död på några bakterier, det sköljer bara såret. Du vet att det bara är vatten med salt i, va?
    det är iaf det reiktiga piercare rekomenderar som rengöring möjligen ibland ihop med specialrengöring

Fråen East Street:
    Vid piercing ovanför halsen, använd saltlösning
    1. Tvätta händerna noggrant och ta bort eventuella sårskorpor som bildats på smycket och runt hålmynningen med ljummet vatten och tops. Vrid EJ på smycket innan det är helt rengjort från sårskorpor.
    2. Tvätta smycket + hålmynningen med saltlösningen, vrid på smycket några gånger så att lösningen kommer in i hålet.

Detta gör du två gånger om dagen.
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • Banana82
    Familytime skrev 2007-06-16 12:42:09 följande:
    Ja, men det sa jag inget om...jag bara talade om att koksaltlösning inte är bakteriedödande eftersom det bara är salt och vatten. Givetvis är det bäst att bara använda det och inga andra massa kemikalier.
    bakteridödande var fel ord från mig då, ber om ursäkt... men som ERic sa, behövs sällan annat än koksaltlösning
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • HotMamaAndersson

i brosket gjorde de ont på mig i ngr månader men nu gör det bara ont när min dotter drar mig i örat ihihih

• Familytime
    Banana82 skrev 2007-06-16 12:43:14 följande:
    bakteridödande var fel ord från mig då, ber om ursäkt... men som ERic sa, behövs sällan annat än koksaltlösning
    Det är lugnt, jag tänkte bara så att man inte tror att man kan hålla på med koksaltlösning på ett sår som är infekterat och behöver något bakteriedödande. Då räcker ju inte koksaltlösning.
  • Idaaa1982

Hallojsan!!

Har hål i den där lilla flärpen inne i örat.. vet i fan vad den heter (eller jo, targus eller nåt)... Å har haft på fler ställen på min kropp å alltid använt mej av Klorhexidin å på mej har det funkat super...
    Men min killes piercingar har ej gått ihop med klorhexidin...

Svar på tråden Piercing?