• Angels

Piercing?

Gjorde en piercing i näsan igår och en i brosket uppe i örat. Har gjort det förut och fick värsta infektionerna då och fick ta ut stiften igen. Nu är jag jätteorolig att få infektioner igen och undrar därför om någon kan förklara för mig vad som är normalt?

Igår gjorde det jätteont. Uppe i borsket gör ju skitont rent ut sagt (tur att jag hade glömt det sen förra gången).

Idag känns det varmt och "irriterat".

Är detta normalt? Om det är det, inom vilket tidsperspektiv bör det bli "bra" om det är normalt? Alltså utan smärta och obehag?

• Svar på tråden Piercing?
  • MsRahkonen

jag har hål i örat där uppe.. min killkompis sköt me pistol hemma på mej. blev helt snett och det är hur många år sen som helst.. än ida kan ja ha perioder då ja har ont där.. men vill verkligen inte ta ut det då ja verkligen vill ha ett hål där plus att det gjorde så himla ont att göra det... så ja står helt enkelt ut:) vet inte vad som är normalt faktistk.

• Linn och Robin

Använd klorhexidin och rengör med en bomullstuss.

En bekant till mig gjorde hål upp vid brosket, och hon badade i ett hus med äldre kranar, där kan det bl.a. finnas mördarbakterier. Och mycket riktigt så började de att "äta" på hennes öra! Så nu är en del av hennes öra borta, och det tror jag nog att hon ångrar ganska stort idag!

• Banana82

för det första så var inte pistol det bästa valet, du borde gjort med kanyl hos piercare (låter som du gjort med pistol iaf) och nån sa du ska använda klorhexidin, nej nej nej, koksaltlösning, klorhexidin är för starkt torkar ut och kan göra att du får ful ärrvävnad, koksaltlösning rengör och är bakteriedödande, men torkar inte ut, hos riktiga piercare finns även annan slags rengöring som är bra

Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • IdaMida

Jag är piercad och har varje gång blivit tillsagd att använda klorhexidin 1 gång om dagen. och om området runt om blir rött eller torrt ska jag dra ner till 1 gång varannan dag istället! så kör du med klorhexidin
    Har funkat för mig varje gång.

• SnyggEric

Har jobbat som body piercer och vi rekomenderar ALDRIG rengöring med klorhexidin, m a o rätt av dig ProudWoman. 

Ser smycket (staven) ut att vara för kort? I början är det väldigt viktigt att det ska vara mellanrum mellan "sten" och hud... Hm, svårt att förklara... Det ska vara luftigt/kunna andas!
    Sen får du ALDRIG vara där och peta med fingrarna. Om du ska peta, använd tops med kosaltlösning! 
  • Banana82
    SnyggEric skrev 2007-06-16 11:26:38 följande:
    Har jobbat som body piercer och vi rekomenderar ALDRIG rengöring med klorhexidin, m a o rätt av dig ProudWoman.  Ser smycket (staven) ut att vara för kort? I början är det väldigt viktigt att det ska vara mellanrum mellan "sten" och hud... Hm, svårt att förklara... Det ska vara luftigt/kunna andas! Sen får du ALDRIG vara där och peta med fingrarna. Om du ska peta, använd tops med kosaltlösning! 
    visst har jag även rätt i att man inte rekomenderar håltagning med pistol heller, får så mycket skit när jag säger det på detta forum jämt nämligen...
    Inside me, there's a thin woman trying to get out... But I can usuaully shut the bitch up with chocolate!
  • SnyggEric

Håltagning med pistol borde banne mig vara förbjudet! Har sett så många tjejer och killar komma in helt förstörda i huden pga av pistolhål...

• Banana82
    SnyggEric skrev 2007-06-16 12:22:11 följande:
    Håltagning med pistol borde banne mig vara förbjudet! Har sett så många tjejer och killar komma in helt förstörda i huden pga av pistolhål...
    tack, äntligen någon här som dessutom jobbar med piercing som kan hjälpa till att försvara all som envisas med att "nej då, det är inte det minsta farligt"... har själv haft pistolhål, de krånglade och varade konstant jag hade örhängen i i 6 år, nu har de fått växa igen, har fina broskknölar som piercaren ska lyckas ta hål igenom, MED KANYL
  • Misfits

Härligt att det finns andra här med kunskap om piercing så man slipper få all skit själv

• Familytime
    Banana82 skrev 2007-06-16 00:01:41 följande:
    för det första så var inte pistol det bästa valet, du borde gjort med kanyl hos piercare (låter som du gjort med pistol iaf) och nån sa du ska använda klorhexidin, nej nej nej, koksaltlösning, klorhexidin är för starkt torkar ut och kan göra att du får ful ärrvävnad, koksaltlösning rengör och är bakteriedödande, men torkar inte ut, hos riktiga piercare finns även annan slags rengöring som är bra
    Koksaltlösning tar inte död på några bakterier, det sköljer bara såret. Du vet att det bara är vatten med salt i, va?
Svar på tråden Piercing?