• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Gul13

Isens mamma: DÄR ringde det en klocka. Tror bestämt du har rätt. Visst var den vrålgod?
    Men hårda häxvrålstänger med pulver i mitten det har man oxå ätit i mängder. Undrar om de finns kvar?

Sen fanns det någon hård karramell, salt, lite räfflad med någon seg goja inuti, oxå salt. De köpte man i lösvikt på seveneleven. De finns tyvärr inte kvar.

• RiaRa

Klubban: Bloody Jesper. Svart, platt, lakrits med svart plastomslag och röd text.
    En stor kola för 50öre med ljusblått omslag och kolan var vit med lite punver i. Refresh eller nåt sånt hette den.
    Bageera mintgrön eller rosa träningsoverall i silkigt tyg, med huva.

Läderarmband med nitar i neonfärger som likt ett hundhalsband spändes fast på handleden eller runt halsen.

Benvärmare.
    Spetshandskar
    Rayban Wayfarer svarta solglasögon. Eller vita med spegelglas.

Salta grodor med pulver på, en stor svart platt lakritspistol godis.

• Gul13

Den långa tofsen i nacken som man sparade och flätade? Den minns man oxå.

• principisessan

Chokladcigaretter!! Älskade att leka att jag rökte, och inte blev jag rökare bara för det  
    Min systerdotter brukar låtsas att hon röker med en penna i mungipan, berättade att det fanns chokladcigaretter när jag var liten varpå hon piper.. "ååh, om det fanns så skulle jag ju kunna låtsasröka på riktigt!!"

• smulan 75

Riara: de refresh kolorna finns fortfarande på pressbyrån o banana skids oxå o alla 50 öres tuggummi minns ni väl? shake,jenka,funny,turbo o bugg mm. finns oxå kvar på pressbyrån. Ngt annat jag hade dille på var Batman läsken svartburk med loggan på jättegod läsk nästan som apelsinfantan Hubba bubba finns ju oxå ftf

• Åsa Ystad

Blev påmind i en annan tråd; Professor Drövels hemlighet!!

Och så ett sommarlovsprogram om några pojkar som hade rymt och bodde i skogen i England... Kommer någon ihåg?

• smulan 75

Tennistränaren,hoppstyltor,gummibandet,enhjuling,lådbilen,skrindan,drakar(med snöre i luften)samt gamla sega&nintendo konsollerna o beta videon

• Isens mamma
    Gul13 skrev 2007-06-21 07:39:38 följande:
    Sen fanns det någon hård karramell, salt, lite räfflad med någon seg goja inuti, oxå salt. De köpte man i lösvikt på seveneleven. De finns tyvärr inte kvar.
    Ja!!! Jag minns också dem! Så goda! Tror de hette drakeld, eller nåt sånt....
  • Gul13

Isens mamma: Vi måste varit 80-talets största godismonster du och jag. Trist att de tar bort det godaste godiset.

• Kay T

Åsa Ystad: jag minns oxå det där sommarlovsprogrammet om pojkarna i skogen. Minns nån vad det hette?

Svar på tråden Saker vi minns!