• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Pepa77

Mycket man minns när man läser här. 

Hos oss kunde man köpa harlortar för 10 öre styck. Små hårda godisar i alla möjliga smaker o färger. Vad mycket man  fick för en femma.

Minns jag oxå sprang till affärn o köpte cigaretter till mor. Kan inga barn göra idag. Bra det!
    En kompis hade Pretty Woman stövlar när vi gick i 5:an.  

• Glimmerfall
    Sasseluring skrev 2007-06-20 12:09:20 följande:
    Har inte gått igenom hela tråden men....hos mig sitter  Urcellen Ellen säkert i minnet.... En annan goding var Bagen, musikprogrammet med hon med stora munnen....Eller Charles Nonsens.... var kom han ifrån??? Har frågat många kompisar men ingen minns han...? Någon här kommer kanske ihåg den något sjuka figuren?
    Bagen och hon med stora munnen var ju Cia Berg....

~*~ Varför vara ödmjuk när man vet att man är bäst? ~*~
  • Helajni

Jag minns Charles Nonsens!
    www.lovefilm.se/img/cover/movie/large/45825.jpg

Sasseluring skrev 2007-06-20 12:09:20 följande:
    Har inte gått igenom hela tråden men....hos mig sitter  Urcellen Ellen säkert i minnet.... En annan goding var Bagen, musikprogrammet med hon med stora munnen....Eller Charles Nonsens.... var kom han ifrån??? Har frågat många kompisar men ingen minns han...? Någon här kommer kanske ihåg den något sjuka figuren?
  • lilla mej

rysss jag minns vad hette han nu Staffan Åberg? han med himmel och pankaka och alla jävla träskedar och sitt stora jäkla laka som han fladdrade med....dumma gubbe... eehehe vet nån vad jag menar

• Helajni

Staffan Westerberg menar du nog.

lilla mej skrev 2007-06-20 12:18:12 följande:

rysss jag minns vad hette han nu Staffan Åberg? han med himmel och pankaka och alla jävla träskedar och sitt stora jäkla laka som han fladdrade med....dumma gubbe... eehehe vet nån vad jag menar
  • Sasseluring

Usch ja.....jag förstörde alla mammas träslevar med en svart spritpenna..... huva....

• Isens mamma

Solstollarna som gick på tv på sommarlovet! Underbart!

Jag minns också Charles Nonsens och allt annat härligt ni skrivit om i tråden.

Andra tvprogram jag minns är V - de läskiga ödlorna och så Dallas och Falcon Crest såklart!

Spegelvägg fanns i allas rum och självklart hade man cykel med dubbelram och bockstyre.

Pannband. Örhängen i form av stora melonhalvor eller fruktkorgar. De svarta "madonna-kepsarna". Svarta, långa vida kjolar. Mormorskängor. På jackan hade man olika märken typ "rädda pojkar får aldrig kyssa vackra flickor"
    Cox-gympaskor, passade utmärkt till skipants och stor Mimmi Pigg tröja!

Jag älskar 80-tals nostalgi!

Svar på tråden Saker vi minns!