• Believe In Faith

Saker vi minns!

Här kan vi prata och minnas roliga saker/prylar mm från ljuva
    60,70 och 80-talet!!!

Jag börjar:

O´boys MEGA stora plåtburk

Fösökte hitta googla fram en bild,
    men lyckades tyvärr inte...

Vad minns du....???
    Räcka ut tungan

ღ Amor Vincit Omnia ღ
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-20 09:22:44:
    Lägg gärna in en bild om hittar en!
  • Svar på tråden Saker vi minns!
  • Cavatine

Man satte i slutet på 80-talet x antal hårsnoddar (gärna hemsydda) efter varann på sin hästsvans, så den stod rakt ut innan själva håret föll.. Jag gillade svart- och ceriserandig kombination resp. svart och turkos!

• Believe In Faith

hehe

ღ Amor Vincit Omnia ღ
  • Snufserufs

Hade ni läppglans?
    Det fanns i olika "smaker" och jag minns att favoriten var jordgubb!

Vi hade även en kam i bakfickan som skulle sticka upp lite så att den syntes.
    Var det bara i Göteborg tro?

• Minimum
    Snufserufs skrev 2007-06-23 15:06:40 följande:
    Hade ni läppglans?Det fanns i olika "smaker" och jag minns att favoriten var jordgubb!Vi hade även en kam i bakfickan som skulle sticka upp lite så att den syntes.Var det bara i Göteborg tro?
    Hade både läppglans och kam! Minns att vi samlade på läppglans i plåtburkar!
  • Rauur

Vet inte om ni tagit upp dom redan men kommer ni ihåg dom där pyramidformade festisarna? :D

Har en bild i nostalgi-mappen faktiskt :)

• smulan 75

Jag minns läppglansen från h&m i plåtburkar fanns i smakerna:jordgubb,hallon,päron,mint o lakrits mfl.(lakrits var min killkompis favorit brukade alltid äta upp den)hårglitter spray i olika färger samt den färgade hårgelen hade alltid chockrosa o använde som slingar var ursnyggt tyckte jag som blondin

• Minimum

smulan 75 skrev 2007-06-23 17:45:10 följande:

Jag minns läppglansen från h&m i plåtburkar fanns i smakerna:jordgubb,hallon,päron,mint o lakrits mfl.(lakrits var min killkompis favorit brukade alltid äta upp den)hårglitter spray i olika färger samt den färgade hårgelen hade alltid chockrosa o använde som slingar var ursnyggt tyckte jag som blondin
    Jag hade en burk som var flourocerande oxå, hårgele alltså! Helcoolt att ha på disco!
  • Åsa Ystad

Jag hade "roll-on-läppglans" i smala glasflaskor (Jane Hellen?). Köpte dem i Ullared.

Svar på tråden Saker vi minns!