• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • mia b

Jag är undersköterska på ett äldreboende. Jag tjänar ca 13 000 före skatt när jag jobbar heltid. Har precis fått löneförhöjning. Skulle aldrig klara mig om jag vore ensamstående.
    Är det inte meningen att man ska kunna leva på sin lön.
    Som tur är så har jag min sambo som tjänar 17 000 före skatt.
    Vi har två barn.

• Anonym

Jag jobbar inom IT branchen i USA och har en mkt bra inkomst. Mycket av inkomsten inom vart foretag ar bonusbaserat, och under forra aret drog jag in lite over 100 000/manaden innan skatt. Aven om det anses vara en bra inkomst aven har (ca. $150,000/aret) sa ar ocksa omkostnaderna stora; huskostander, billan, forsakrningar och sa forsoker vi spara mycket for de aren som inte blir lika bra ekonomiskt i framtiden. Min man tjaner mindre an vad jag tjanar, ca 60 000 kr/manaden. Vi vet att vi har det mycket bra, men vi bada jobbar stenhart (pust..) och jag vill dra ned pga graviditeten. Vi flyger varje vecka och far nastan schemalagga vara veckodagar for att fa ut sa mycket tid tillsammans som vi bara kan Jag har stor respekt for alla inom sjukvarden och lararyrket da jag anser dessa yrkesmanniskor paverkar och star for de stora skillnaderna for vara barns framtid.

• Alvi

Jobbar 75% i förskoleklass och på fritids och har 14800:- på 100%
    Hade haft mer om jag vore mer än barnskötare.. men vem orkar plugga...?

• Mollie

Anonym Idag 04:20;

Vet att det är dyrt att bo i USA. Vad kostar t.ex ett hus? Har en vän vars syster bor i NY och betalar 24 tusen svenska kronor för en liten, liten lägenhet med normal standard...

Nyfiken bara...

M.

• Pånglan

Jag är statsvetare och tjänar 22 000:- och min sambo är systemvetare och tjänar 30 000.

• Anonym

Jag är barnskötare och tjänar 17 900 :- / mån. Min sambo är ingenjör och tjänar 31 000 :-/mån.

• Anonym

Jag är miljöingenjör med 24500:- (4 år universitet, 4 års yrkeserfarenhet)
    Mannen systemutvecklare med 28 000:- (ingen högskoleutbildning, 12 års yrkeserfarenhet)

• Anna B

NY är extremt dyrt! Ungefär som att jämföra huspriser i Stockholm vs landsbygden (fast säkert ännu större i USA). Jag har kompisar som byggde nytt hus i en annan storstad i USA för ca $175' för 5 år sedan. Normal ingångslön för en ingenjör i denna region är ca $40'/år.

• Linis81

jag har 10600:- plus ob och jag jobbar som telefonist 75%

• Anonym

Mollie - det ar mkt svart att jamfora sverige med usa eftersom prisskillanderna ar stora beroende pa var i USA man bor (NYC och San Fran ar dyrast), men vi kopte vart nybyggda hus for $360,000 for nagra ar sedan, och vi betalar runt 20 000 kr/manaden i ammortering. Om vi kopt i NYC hade vi fatt hogst en 1-2 rumslagenhet for det priset, och sakerligen inte pa 5th avenue

Svar på tråden Vad har ni i lön???