• Anonym

Vad har ni i lön???

Anonym (R...) skrev 2010-04-22 14:16:22 följande:
    Jobbar som receptionist, inte utbildat mig för det och inte har jag nåt annat studielång heller.Anställd via bemmaningsföretag vilket man alltid tror att det ska vara så himla låga löner men när man läster vad många har så ska man nog sluta klaga (om man kan )Har en timlön på 108kr timmen arbetar heltid som tur är och behöver inte hoppa runt på olika företag.Tex denna lönen som kommer så blir lönen 184x 108= 19872krHelt okey för en receptionist inom bemmanningsföretag som dessutom inte har nåt utbildning.
    jag hade samma lön som du i bemanningsföretag OCH jag är utbildad och jag var inte ens receptionist utan projektassistent..tycker bemanningsföretagen suger (läs Manpower)
  • Anonym

32 000, jag "photoshoppar" dagarna i ända.

• Anonym

Jobbar som väktare på en av de större bolagen och i område Stockholm, 24.000:-/mån...

• Anonym
    Anonym (R...) skrev 2010-04-22 14:37:22 följande:
    Så med andra ord har jag en bra lön med tanke på att jag inte har nån utbildning samt att en projektassistent borde ha högre.
    precis. jag tycker bemanningsföretag ska ta i beaktning vilken erfarenhet man har, ålder, hur länge man har gjort det jobbet, om man har utbildning osv..men det gör dom inte, eller inte med mig iaf...jag jobbade utomlands ett bra tag och fick bra betalt när jag hade utbildning. Jag hade en helt annan utbildning men där fick jag credit för att jag överhuvudtaget hade utbildning. Här i sverige ser jag mindre av det..men men, jag ska inte vara bitter jag fick innestående lön och semesterersättning så det blev mycket pengar nu när jag slutade men jag är glad att jag blev av med dom och nu har jag högre lön och bättre arbetsvillkor..jag får betalt för röda dagar nu! Fick jag inte innan!!
  • Anonym