Vad har ni i lön???
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.
Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.
Vad har ni?
Jag är lärare på en statlig specialskola i Stockholm.
Lön: 28 500 kr
Utbildning: 140 p lärare mot de yngre åldrarna.
4,5 år i yrket.
jag är egenföretagare och jobbar bara ca 50 % tjänar ca 15 000/mån ..min sambo är ekonomichef och tjänar 49 000/mån
när han tidigare hade betydligt lägre lön så hade jag tyckt att 50 000 månaden var sjukt mkt, men nu har man på nått sätt anpassat sig efter den inkomsten så nu känns det helt normal. man blir lixom lite "blind"
den största fördelen med hans lön är att jag inte behöver jobba heltid:) vill inte vara hemmamamma på heltid, men jag jobbar gärna bara 50% :P
jag väljer att vara anonym för vi vill inte att folk ska veta vad han tjänar, vissa blir så bittra då, pga jantelagen!!
Butiksbiträde familjeföretag 20år outbildad hittills.
8000 före skatt
Utbildad lärare mot yngre åldrar, arbetar som förskollärare i Stockholm.
Arbetat ca 3 år inom yrket.
Tjänar idag 27 500 kr.
Usel lön för slitigt jobb!
Utbildad storköks kock 18300:-
Jobbar som de i 5 år
arbetar heltid.
Gick in med 14000:- i grund lön
VA ung och glad för jobbet då. Nu är jag 27år och sliten och missnöjd.
Ska söka nytt eller plugga tror jag
Har idag 36000 i månaden. Jobbar på mansdomierat industriföretag och anser mig själv vara underbetald för det arbete jag utför. Vet dock att jag får 3 löneökningar i år (2 vanliga lönerevisioner och en för befordran) så jag borde kunna komma upp på den nivå jag borde ligga på.
Jobbat i 12 år.
Men är samtidigt medveten om att jag har en högre lön än jag någonsin trodde var möjligt under uppväxtåren.
17500 + eventuell provision på någon/några tusenlappar. Jobbar som telefonförsäljare sedan 6 år tillbaka. Är 25 år gammal.
31800 NOK, är USKa i norge.
Egen företagare inom IT-branschen. Säljer egenutvecklade produkter. Är totalt 10 anställda.
Tjänar ungefär 70-100tkr per månad om man räknar in årsbonusen.
Utöver det så har jag inkomst av kapital på ytterligare 20-25tkr per månad. Dessa pengar återinvesteras dock.