• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym

Jobbar som sjuksköterska inom beroende/psykiatri. Är 35 år och har 23 800 kr i grundlön. Har fem års erfarenhet i yrket. Sammanlagda studier i 6 år, arbetslivserfarenhet (utöver nuvarande yrke) 5 år inom försäljning, sjukvård och café. Typisk kvinnlig karriär...*suck*.

• Anonym

TS: det var ju rätt bra lön 2004. Undrar hur mycket du har idag, 7 år senare...

• Anonym (Bingotanten)

Jobbar på en bingohall i ett år har i bruttolön ca 25.000 kr norska, men nu går jag hemma med barn och under tiden har lönen ökat med 3 % Räknade ut att det skulle bli ca 2000 kr extra i månaden! 

• riboflavin
    Anonym (Bingotanten) skrev 2011-06-23 22:36:10 följande:
    Jobbar på en bingohall i ett år har i bruttolön ca 25.000 kr norska, men nu går jag hemma med barn och under tiden har lönen ökat med 3 % Räknade ut att det skulle bli ca 2000 kr extra i månaden! 
    Hur har du räknat då?

3% av 25.000=750 kr 
    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • logg81

Lastbilschaufför på handels avtal. Får 21000 kr netto. (Den här månaden 15.400 kr brutto med en karens och en sjukdag)

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • Anonym (Lilla My)

Husfru 15800 i månaden på min 75% tjänst.

• Anonym (CR)

Ungefär 700000/år efter skatt...jag är både anställd och egenföretagare så jag är lite osäker på vad det motsvarar brutto, men lite över 100000/mån tror jag. 

Jag jobbar dock väldigt mycket, jobbar ofta hemma på kvällarna när barnen sover (jag är ensamstående mamma) och jag har lång grundutbildning + är disputerad och har speciella meriter inom mitt område.  

• Päron1986

Som heltid skulle undersköterskelönen enligt avtal ligga på 19 400 kr i månaden.
    Nu är jag timvikarie så.. jag brukar räkna på timmar: 117,84kr / timmen.

+ ob som blir en del då jag jobbar natt.

• Anonym

Elevassisten 65 %, får ut ca 10.000 kr + ass till min dotter ca 30 h/ vecka 12 500 kr efter skatt

Svar på tråden Vad har ni i lön???