• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym (Mamman)

Jag har en "lön" på 3000:-.

Är hemmamamma på heltid med tre barn hemma. Tar vårdnadsbidrag på ett barn.

• Liljekonvaljer

Jag jobbar som innesäljare över telefon och säljer mjukvaror, har en månadslön på exakt 29 370 kr efter årets lönerevison. Jag är trettio.

• Anonym (25 200)

Ni som är utbildade lärare och har låga löner (runt eller under 20 000 kr), vart bor ni? I större städer, eller på mindre ställen? Jag blev faktiskt förvånad över så låga löner, då jag själv bara har ett års erfarenhet och på mitt nya jobb till hösten kommer tjäna 25 200 kr. Och då har jag höjt lönen ca 500 kr från min ingångslön. Känner också flera nyutbildade lärare som fått högre ingångslöner än jag. Jag bor i en ganska liten stad och trodde nog snarare att det var högre löner i större städer, men å andra sidan kanske det handlar om att jag har ett lite ovanligare ämne och att det där jag bor inte finns så många utbildade inom det ämnet. 

• Anonym (....)

Jag hade en ingångslön på 19500 i Malmö 2006. Nu när jag lämnar kommunen för en annan kommun aå har jag 26000 (8 år i yrket) och får en rejäl höjning när jag byter kommun.

Anonym (25 200) skrev 2014-06-25 00:17:50 följande: