• Anonym

Vad har ni i lön???

Eftersom det i Sverige är så känsligt att prata om vad man har i lön ställer jag frågan här till er där alla kan vara anonyma.

Jag själv är lärare och har 19 300 i månaden.

Vad har ni?

• Svar på tråden Vad har ni i lön???
  • Anonym (Mamman)

Jag har en "lön" på 3000:-.

Är hemmamamma på heltid med tre barn hemma. Tar vårdnadsbidrag på ett barn.

• Liljekonvaljer

Jag jobbar som innesäljare över telefon och säljer mjukvaror, har en månadslön på exakt 29 370 kr efter årets lönerevison. Jag är trettio.

• Anonym (25 200)

Ni som är utbildade lärare och har låga löner (runt eller under 20 000 kr), vart bor ni? I större städer, eller på mindre ställen? Jag blev faktiskt förvånad över så låga löner, då jag själv bara har ett års erfarenhet och på mitt nya jobb till hösten kommer tjäna 25 200 kr. Och då har jag höjt lönen ca 500 kr från min ingångslön. Känner också flera nyutbildade lärare som fått högre ingångslöner än jag. Jag bor i en ganska liten stad och trodde nog snarare att det var högre löner i större städer, men å andra sidan kanske det handlar om att jag har ett lite ovanligare ämne och att det där jag bor inte finns så många utbildade inom det ämnet. 

• Anonym (....)

Jag hade en ingångslön på 19500 i Malmö 2006. Nu när jag lämnar kommunen för en annan kommun aå har jag 26000 (8 år i yrket) och får en rejäl höjning när jag byter kommun.

Anonym (25 200) skrev 2014-06-25 00:17:50 följande:
    Ni som är utbildade lärare och har låga löner (runt eller under 20 000 kr), vart bor ni? I större städer, eller på mindre ställen? Jag blev faktiskt förvånad över så låga löner, då jag själv bara har ett års erfarenhet och på mitt nya jobb till hösten kommer tjäna 25 200 kr. Och då har jag höjt lönen ca 500 kr från min ingångslön. Känner också flera nyutbildade lärare som fått högre ingångslöner än jag. Jag bor i en ganska liten stad och trodde nog snarare att det var högre löner i större städer, men å andra sidan kanske det handlar om att jag har ett lite ovanligare ämne och att det där jag bor inte finns så många utbildade inom det ämnet. 

• Anonym (mm)

Jobbar som Verksamhetschef på äldreboende. 43 000 plus extra ersättning 1/år utifrån prestation.

• Anonym (nöjd)

Sjuksköterska med resevaccinationskompetens på privat vårdcentral: 29800

• Omorfia
    Bajsa skrev 2014-06-22 18:37:52 följande:
    VA?! Hur tusan kan du ha 31.600 som sjuksköterska? Det finns de som jobbat som det i hela sitt liv och ändå inte har över 25.000 kr i grundlön. Jag tror dig inte, tyvärr
    Jag gick in på 17 800 kr för 9 år sedan och har bytt arbetsplats 2 gånger, alla arbetsplatser inom Stockholms läns landsting på olika sjukhus. Min senaste arbetsplats är ett resursteam på ett sjukhus och där ligger lönen mycket högre än för fast anställda på sjukhusets avdelningar, hence över 30 000. Jag är mer än nöjd och tackar sjuksköterskestudenterna för att de skapat en sån brist på sjuksköterskor att jag är så eftertraktad. Jag tackade också nej till flera jobb för att de erbjöd för låg lön. Genom att börja i resursteamet höjde jag min lön med 4 600 kr. I övrigt förklarar jag det med att alla mina chefer genom åren har gjort vad det kunnat för att behålla en av sina absolut bästa medarbetare. Se det som skryt om du vill.
  • Omorfia
    Bajsa skrev 2014-06-23 09:58:35 följande:
    Det låter som mer rimliga summor.
    Men 33.000 får jag inte riktigt att gå ihop..
    Det är ju inte de nyexade som får 33 000 kr direkt.
  • Anonym (Backoffice bank)

Jag har 28612kr efter nio år på företaget. Sjukt missnöjd! De köpte nyligen in nya för mkt högre!

• Anonym (anonymus)

Entreprenadingenjör. Nyexad 10 januari. Började jobba 3 mars. 25 000: Före skatt som ingångslön. 

Svar på tråden Vad har ni i lön???