• MajaW

    Alla vi med BF runt 13:e oktober del 2

    Men här är ni ju!!!
    Jag trodde alla hade gått under i sommarvärmen (ironisk)
    Ser att ni mår rätt bra och det är ju skönt. Själv har jag en släng av halsbränna och det är jag lite irriterad på, har aldrig haft det tidigare nämligen. Någon som har någon huskur?? Visst är det trevligt att det i alla fall är mindre än tio veckor kvar

  • MajaW

    Klart du är välkommen, bättre sent än aldrig.
    Hur tycker du att det går att vara gravid denna gång jämfört med förra gången?

  • MajaW

    Jag håller med dig om att sakna möjlighetet att kunna sova när tröttheten faller på. Fördelen är väl att det känns som om tiden går fortare nu när man är upptagen hela tiden.
    Trycker det uppåt eller nedåt, eller känns det överallt? Jag har bara problem nedåt, det hade jag inte förra gången. Lite konstigt eftersom jag är mindre nu än då.

    Någon som har klurat ut namn ännu? Selma var utan namn in tre veckor och jag hade tänkt undvika något sådant denna gång. Jag har bara tjejnamn och det blir lite trist för en kille om det nu blir en sådan

  • MajaW

    Haha.. jag har också en livlig bebis i magen. Jag har fått dille på fejkmarguritas med massor av is, jisses vilken cirkus det blir efter en sådan. =)

    Din bebis har nog moves som min inte känner till eftersom jag aldrig har känt så mitt på magen, däremot uppåt och nedåt. Jag ska snart på ett extra UL och då får jag förhoppningsvis veta om det är en kille eller tjej därinne, då kommer jag nog att börja fundera på namn på allvar. Svårt denna gång då det ska "passa" ihop med min dotters namn också.

    Känns inte sååååå långt borta nu när vi har under tio veckor kvar (detta lär jag få äta upp om en fyra veckor)

  • MajaW

    Vi var på UL i går, det gick dock inte att se vilket kön det var sa läkaren. Vilket sätt, jag som tänkt ägna sista veckorna åt att tvätta klänningar eller köpa nya kläder ;) Namnfrågan har jag som sagt heller inte brytt mig spec mycket i eftersom jag varit så säker på att efter detta UL kunna utesluta pojk eller flicknamn. Men så blev det alltså inte.

    ALlt såg dock jättebra ut och jag slipper kejsarsnitt.
    Hur mår ni andra? Ni verkar ha fint väder eftersom ingen sitter här och hänger..

  • MajaW

    Ellynil: Min har också vänt sig, har haft huvudet nedåt ganska länge. Jag håller med om att det är så svårt med namn!! Vad har ni för förslag så här långt?

    Mymlan: Jag vet inte riktigt vad det kallas för, det var något med att moderkakan låg för "utången", men den hade flyttat upp sig så det var ingen fara. Visst är det huvudsaken att den mår bra, men det hade varit kul att veta =)

    Min mage har också sjunkit, nästan över en natt bara. Jag blev jätteförvånad när jag kikade mig i spegeln och såg vad annorlunda det såg ut. Är det inte tidigt?

    Jag har drabbats av halsbränna, några tips??

  • MajaW

    Tack för tipsen! Känns som om jag struntar blankt i vad de kostar bara det hjälper. Jag och min sambo har en dålig vana att äta rätt sent på kvällen, gör inte saken bättre kan jag tala om!

    Jag längtar till oktober nu. Här uppe har det redan börjat hösta till sig med gula löv och lite mindre värme, rätt mysigt. Jag har köpt en syskonvagn och vill ju gå ut på långa promenader utan att vagga som en anka och stanna varannan meter med sammandragningar..

  • MajaW

    Den får ett litet ryck ibland denna tråd, för att sedan stanna av i evigheter =)
    Jag har fått klåda, kliar något så vansinnigt, mest på kvällen och natten. Har fått tavigyl eller något sådant som gör mig nästan klifri men otroligt trött.
    Hur mår ni?

  • MajaW

    Jag mådde så där bra som du gör nu förra gången, men nu tycker jag att allt har fallit på mina axlar. Kan bero på att förra gången låg jag med en godispåse på magen framför tvn och nu sköter jag lillan och lagar mat till min sambo och svärfar som renoverar badrum här hela dagarna =)
    Men njut av att du mår bra!!

    Vi funderade fram och tillbaka ganska länge om vilken sysvagn vi skulle köpa. Jag ville ha en UJ eftersom jag är så nöjd med singelvagnen. Den är ju rätt dyr, men andrahandsvärdet är helt ok så jag tyckte att det kunde vara värt det i alla fall. Dock sprang jag på en Phil och Teds och den föll jag pladask för, dock är den för öppen för att köra omkring här uppe då vi har vinter och kallt sååå länge. Det slutade med att vi köpte en Baby travel från babyproffsen då den var både billigare och lättare att köra än UJ, vi testade länge i butiken mellan de båda och BT vann faktiskt! Hoppas vi fortsätter att vara nöjda med den. VIlka har ni funderat på?
    Nä, nu ska jag klia vidare..

  • MajaW

    Åhå, jag har inte sett den nya Carenan, tror jag måste kika runt lite och se vad ni pratar om.

    HÅller med dig Mymlan om det är kort tid kvar, men ändå inte. Jag har såå mycket att göra, badrummet ska bli klart, vi ska köpa en ny soffa och verkligen ta tag i vardagsrummet så att det blir lite trevligare att spendera mörka vinterkvällar (och nätter =) där. Jag vill göra en total "make over" i både sovrum och vardagsrum och sådant tar ju lite tid :-/. Sedan har vi fortfarande inte kommit igång med vår webbutik - vilket gör mig lite stressad, den skulle som bara flyta på nu när bebisen snart kommer. Allt det där gör mig stressad över att det är såå kort tid kvar.

    All klåda och att jag känner mig som en överjäst degklump gör att jag tycker att det fortfarande är eeeeevigheter kvar!!

    Jag har varit på IKEA i Haparanda idag och köpt "kräklapppar" det var nog det sista jag behövde. Vad söker du efter för spjälsäng Mymlan??

    Ellynil: Jag berättade inte för min sambo hur duktig du var som kom med smörgåsar, jag orkar inte ha den pressen på mig också

  • MajaW

    Nej, jag tiger som muren om allt som kan tänkas innebära extra arbete =)
    Vagnen är ju snygg! Vad kostar den ungefär?

    Jag ska också till BM idag, hoppas precis som du att jag inte behöver se henne fler gånger som gravid!!!

  • MajaW

    Jag ska in för att ta några prover i morgon ang. klådan. Får inte äta, dricka, röka eller snusa efter kl00 i natt (huuur ska jag klara mig utan att snusa och röka;) Jag funderar dock lite på vad det är för prover coh vad som händer om de nu inte är bra. Jag har läst på lite och gissar att det har något med gallsyra och levern att göra men känner inte att jag fått något klart svar. Jaja, jag får väl veta det i morgon.

    Jag arbetar med extensions och jag kommer att sälja tillbehör till sådant i webbutiken.

    Roligt med jämna hjärtljud, min har som varit från 134 till 162, inte lätt att gissa då =) Hur var hjärtljuden på din första?

    Jag skulle nog också ha låtit en 17 månaders som är van spjälsäng stanna i en sådan även ett tag till Förändringen som ett syskon innebär lär vara nog så spännande =)

    Kommer denna tråd att stängas snart eller hur fungerar det?

Svar på tråden Alla vi med BF runt 13:e oktober del 2