• Kix01

Reductil

Jag har bmi på 27 och precis fått reductil utskrivna, känns fantastiskt. Har ätit dem en vecka och alla mina hemska panikhungerattacker är borta likaså mitt vidriga godisbegär. Mår toppen! Fick oxå gå ner ett par kilon först för att visa min motivation och hoppas nu bli av med 15 till! Gick till privatläkare för enligt vårdcentralen var jag inte tillräckligt  överviktig. Torr i munnen är j ag men vad gör det? Jag känner mig som en ny människa nu när inte allt kretsar runt mat och godis längre! Lycka till ni andra också!!!! 

• Kix01

TS: jag har också 15 kg kvar, vågen visade -2 igår, har ätit dem nästan en vecka. -2 och jag har inte ens ansträngt mig själv, bara inte varit sugen och hungrig, kunnat nöja mig med småportioner och dessutom ätit glass och annat i midsommar.
    hoppas vi kan följas åt och peppa varandra. Jag är oxå SÅ glad! Älskar min läkare för han lyssnade och hjälpte mig!

• Kix01

Jag har gått ner 3 kg på 11 dagar!!!! Utan att anstränga mig! Har varit midsommar och haft besök av kompisar och ätit helt fel och motionerat 0 men ändå -3 kg på 11 dagar!!!! enda biverkningen jag märkt är att in enda hemorrojd jag fick när jag var gravid har förökat sig... Inte så trevligt men vad som helst bara jag går ner!!!! Men om nån har bra tips på vad man gör åt dem tar jag gärna emot det, xyloproct-salvan hjälper inget vidare.

• Kix01

Ok tack!!!!! mindre pinsamt när man vet vad det heter... Kul att du mår bra också! Jag är jätteglad för de här kilona men allra gladast är jag över att ha blivit av med mitt matbegär! Kan leva utanatt konstant tänka på mat, dessert och godis och slippa känslan att kunna döda för choklad. Tänk så mycket energi det har tagit upp! Känner du också så eller hade du kanske inte samma katastrofala inställning som mig till sånt innan?

• Kix01

Jag fick reductil samma dag som jag slutade amma (bebis 8.5 mån), har inte ätit innan och har inte SÅ mycket övervikt, 75 kg till 164 cm men behöver bli av med 15  av dem. Hade bara tel kontakt med läkaren och inga kontroller än. Tycker inte alls det är fel att de skriver ut till såna som "bara har 10-15 kg övervikt, man kan må nog så dåligt av det. Min läkare sa att det var ett BRA sätt att få igång viktnedgång efter graviditet med kilon som vägrar ge med sig och han tyckte det var viktigt att jag går ner mina 15 kg så jag får normalt bmi och mår bra och är nöjd med mig själv. Fantastisk människa som verkligen har räddat mig till ett bättre liv. Och fantastiska tabletter som tagit  mig ur mat och chokladberoende som ja kämpat emot i evigheter. Ett tips till er som har tjuriga läkare är att gå privat för i all afall vad som gäller mig har jag fått ett underbart bemötande och den hjälp jag bett om.
    6628 & kanske: stor lycka till kram från mig!!!!

• Kix01

Jag sa att jag mår skit över mina extra kilon och att jag kämpar som fan för att bli av med dem men inget hjälper. Då tyckte han att det var en bra idé att få lite hjälp och så fick jag dem efter jag gått ner 2-3 kg själv först och visat min goda vilja.
    Klart du får hjälp, om int ehan lyssnar så får du gå till någon annan! lycka till igen!

• Kix01

Ceejay, jag hade "bara 26 - 27 i bmi och fick det utan problem, beror helt på vilken läkare du träffar. Gå privat istället för vc så får du oftast bättre hjälp. Lycka till!

• Kix01

Mrs Andersson:
    Jag är piggare och mindre trött av Rså det går nog bra för dig! kör försiktigt!

• Kix01

Anonym, jag fick R på nästan exakt samma längd och vikt som du har, hade inte fått det på vc men gick privat till en superläkare som lyssnade på MIG och hur jag kände mig. han tyckte inte att jag vägde normalt utan  -15 kg satte han som mål för mig.

• Kix01

Ylwis skrev:
    måste bara skriva av mig lite här, läser här och på många andra forum om reductil och  andra sajter, där jag får känslan av att folk tror att de kan  äta precis som vanligt och  bara gå ner i vikt för det allts inte ända sin kost till en  bättre utan minst två gånger i veckan  äta chips eller snabb mat.

det är INTE tabletterna som ska göra jobbet, det är vll en SJÄLVKLARHET tycker jag att man ändrar kost och livsstil till det bättre? eller är det jag som är ute och  cyklar?

Om man som jag var fast i värsta sockerberoendet och på gränsen till matmissbrukare så är reductil visst en mirakelmedicin. Jag hade ALDRIG kommit ur det utan tabletterna och därmed aldrig fått chansen att kunna ändra mina matvanor.

Svar på tråden Reductil