Reductil
jag vägde mig i morse, gått ner 4.7 kg efter 21 dagar! vilka underbara tabletter! Grattis du också ts!
jag vägde mig i morse, gått ner 4.7 kg efter 21 dagar! vilka underbara tabletter! Grattis du också ts!
Anonym, knubbis; en sån myskoläkare har faktiskt sagt det till mig också en gång tidigare när jag ville ha R. Fattade inte heller vitsen med det så jag avslutade mina kontakter med honom. Men finns bra privata oxå, jag fick till slut mina tabletter av en privat i gbg somär alldeles underbar!
Min läkare är en man och han förstod mig hur bra som helst!
Hej alla kämpare! Jag är nu under 70 sträcket trots semester och en del illa mat, känns fantastiskt. Kul att ni andra mår bra/är på bättringsvägen!
Anonym, kanske, jag vägde 77.5 kg ca.
Anonym, tjockis, jag bor inte i gbg men jag har hört att de är bra med R på Backa Läkarhus.
Jag har fått reductil utan plan och på högkostnadsskydd trots bmi 28. Ska skicka blomma till läkaren!!!!!!!!!!!!!
klart det är synd om dem som kämpar för att få tabletter men inte lyckas men det hjälper ju inte dem att inte jag heller får... Det finns ju ingen maxkvot precis som jag hjälpt till att fylla upp på bekostnad av någon annan. Jag har också misslyckats att få det, grejen är att inte ge upp utan vända sig till privatläkare som inte gör allt på rutin utan förstår att man betalar för att få den hjälp man behöver och som lyssnar på vad man har för behov och önskemål. för mig var det värt varenda extra krona att gå privat istället för till vc.
Saga: välkommen hit! Hur gick det förra gången???
saga: hur blev det när du slutade? Kom hungern/suget tillbaka elelr kunde du fortsätta? Jag har gått ner 8 kg på 2 månader, känns super. det bästa är att slippa detta begär efter allt, känner mig som en ny människa! har också varit dålig på att motionera och ändra maten pga sommar,semester, resor och en man som jobbar borta typ hela sommare, det begränsar helt klart möjligheterna för motion om man har två små. Nu är det allvar igen dock så jag hoppas bli av med sista tio också!
Saga: fast jag är inte så duktig, har eg inte gjort annat än svalt tabletten varje dag. den löste alla mina problem
. Stärkte min teori om dåli förbränning för jag har halvt bantat ihjäl mig tidigare, med noll resultat. Nyfiken på hur det blir när man slutar sen, om suget kommer tillbaka och matlängtan och allt. Beklagar ditt missfall.
saga: 10 kg till vore drömmen men är ganska nöjd nu. De 8 jag har gått ner har gjort en fantastisk skillnad men 10 till är målet!
Jag har itne kollat mitt blodtryck en enda gång på de 2 mån jag ätit tabletterna så jag inbillar mig att riskerna med högt blodtryck borde vara överdrivna eftersom läkaren inte sagt att jag behöver kolla. Ska dock till barnmorskan och få nya ppiller på mån och mäta det där, ska bli intressant. Nån mer än jag som glömt tabletten någon dag och upplevt illamående när man börjar om dagen efter? Kul att höra av dig ts! Ha det riktigt bra i värmen! Om du inte har R på högkostnadsskydd borde du köpa hem jättepaket!!!!
Anonym: Precis som du skriver så har jag tidigare tränat halvt ihjäl mig med väldigt dåligt resultat. Fick R för 2 mån och har gått ner 8 kg utan att anstränga mig. Fantastiskt. Ska skärpa mig nu efter sommaren och träna ordentligt igen men maten sköter sig själv. R hjälper i alla fall mig mer än vad jag trodde kunde vara möjligt. Aldrig hungrig, inte sugen på nåt. Om ajg blir bjuden på godis vill jag inte ens ha det, det är inte jobbigt att tacka nej för jag vill inte ha det! Blev t o m av med mitt cola beroende. Jag älskar dessa tabletter, tror de har räddat mig från undergång med taskiga matvanor, konstant hunger, godissug, cola beroende mm. Och nej, inte en enda biverkning förutom min hemorojd som blev 2. Lycka till!
Ceejay: mitt blodtryck var oxå högre idag, 130/80. Har aldrig haft så högt innan, känner precis som du att dert susar i öronen plus mycket huvudvärk. Men inte så krisigt högt ändå, läkaren har inte kollat mig en enda gång, detta var barnmorskan pga ppiller. Ska nog inte säga nåt till läkaren, livrädd bli av med mina mirakeltabletter!!! hoppas ditt stabiliserar sig till nästa gång!
Saga: Jag åt choklad och drack cola och åt allt jag kände för när vi var på Mallorca, gick ändå ner 0.5 kg den veckan. jag har inte bantat samtidigt som jag äter dem men jag har skärpt mig, äter lördagsmiddg med de andra, tårta på kalas, fika om jag blir bjuden etc (eller när jag behöver chockenergi, på stormarknad med ilsk bebis t ex kan det behövas choklad!!!). Har ändå gått ner 8.5 kg på 2 mån så oroa dig inte för glassen!!!!
Saga: Jag har faktiskt okså¨haft mycket huvudvärk det sista men inbillar mig att det är pga sömnbrist, missade en natt åt varje håll när vi var på mallorca och tycker det har blivit bättre nu. Nog bra att kolla blodtrycket nån gång i mån i alla fall.
Jag tänker på vad jag stoppar i mig men jag kan inte säga att jag bantar. Är vi bortbjudna äter jag det som serveras, på helgerna har vi efterrätt och godis men jag är inte så hungrig så det minskar nog en hel del på maten. Jag har gått ner 9 kg sen 30/6. Motionerat dåligt, mannen borta mycket under sommaren så svårt komma iväg när man har små. promenerar med hundaran men annars är det illa. Så helt ok resultat med tanke på att jag typ bara har svalt tabletterna!
Till dig som frågade om bmi för att få R, jag hade 27-28 nåt, minns inte riktigt, men fick det ändå, privatläkare brukar skriva ut även om VC nekar.
Jag fick mina utskrivna per telefon utan att träffa läkaren, dock en vän till familjen. Inga prover tagna alls varken innan eller under de här 3 mån jag ätit R. Hade inte heller bmi över 30. Beror nog på vilken läkare man träffar hur restriktiva de är. Min läkare försäkrade sig bara om att jag hade lågt blodtryck. Själv kollat blodtrycket en gång hos barnmorskan när jag fick nya p-piller utskrivna. Lite högre än vanligt men helt ok.
Glömde skriva det bästa ju: -9 kg sen midsommar!!!!! 8 till så är jag i fin form, det finns ju hopp!!!!
Ceejay:
Ha ha, hade jag haft jävlar anamma hade jag gått ner det själv utan tabletter! Har inte gjort mer än svalt dem men jag känner vissa dagar att jag blir hungrigare än andra. Och om jag glömmer ta dem så är det kört i flera dagar! Lycka till med din nystart nu!!!!! Det kommer gå jättebra!!!! Kram