Reductil
puffffff nån mer?
puffffff nån mer?
pufff...jag är inne på dag 4
tråkigt att det inte funkade på sig
hoppas dom har nått annat du kan testa...
dom funkar bra på mig! jag känner mig som vanligt fast mindre hungrig nästan inte hungrig alls. jag är inte ens sugen...
jag äter mycket mindre än jag brukade göra och har nu endast ätit dom i 4 dagar. det kanske är för tidigt att säga men dom funkar än så länge bra...
jag ska väga mig på torsdag då blir det exakt en vecka sen jag började...
ska imorgon iväg och köpa en motionscykel...
man ska ha ett bmi på 30 för att kunna börja med reductil enligt min läkare...
tycker du ska ta kontakt med din läkare för reductil skrivs ut från fall till fall...
ska in imorogon och lämna lite prover samt mäta blodtrycket...
Johanna, Mitt ligger på 28 och jag fick det utskrivet för risken för återfall fanns enligt henne. Då menade hon att jag hade risk och gå tillbaka till mitt "gamla" liv.
Tycker du ska boka en tid och prata med din läkare. Som sagt det är från fall till fall.
Dom ska ju ta prover på dig så som blodtryck och urin. Du kanske inte får det på grund av annat så som högt blodtryck mm.
jag me, ta kontakt med din läkare så får du säkert hjälp.
Man tar 1 tablett/dag. Dom finns sen i olika strykda a 10mg och 15mg. Man brukar börja med 10.
Dom kostar 602:- för 28/st. Man får dom sen billigare med högkostnadsskyddet.
Idag var jag å kollade blodtrycket. Allt var prima. 127/64 hade jag...
Dom tog blodprov på mig å så får jag åka in med kissprov då min men går över.
Hungern är som bortblåst å portionerna blir allt mindre...Jag får inte i mig hälften av det jag lägger fram å då har jag ändå lagt fram ca 40% av det jag brukar lägga fram.
Jag äter 5 gånger om dan men som sagt inga stora mängder.
Byxorna käns lite större å jag mår fint. Ingen munntorrhet, ingen yrsel...nej jag kan inte säga att det är nått förutom att jag på kvällarna är ovanligt piggare...
har varit å köpt mig en egen blodtrycksmätare idag å så ska jag upp å kolla på en motionscykel då jag inte hann det idag.
Jag har svårt att komma hemifrån på den tid jag är ledig så jag måste införskaffa mig en maskin...
Sen så skrev läkaren ut R för 3 månader till...Hon går på semester sen och då ville hon att receptet skulle ligga inne...
Hej! På min vc finns en läkare som hjälpt mig mycket då jag hade problem med magen. Hon har sen dess blivit min favvo så varje gång det varit nått så har jag ringt henne eller bokat enbart tid hos henne (om jag så behövt vänta i månader). När jag ringde henne sist så tog jag upp detta med min vikt. Hon berömmde mig för min viktnedgång som jag lyckats gå ner på egen hand och jag berättade precis som det var. Jag är rädd för att gå tillbaka till mina gamla vanor om jag får tillbax mina hungerkänslor. Jag har inte riktigt än kommit in i den fasen då jag med handen på hjärtat kan säga att jag har kontroll.
Det var inte den minsta tvekan sen från hennes sida. Jag berättade för henne att jag läst på om reductil och vet att det inte är några mirakelpiller. Jag vet att man gör det mesta av jobbet själv men att dom är ett fruktansvärt bra hjälp på traven för den vars kropp klarar av dom.
Hon skrev ut först en omgång och så ringde hon igår och frågade om hur det går. Hon la in en omgång till ifall jag vill fortsätta efter att dessa tagit slut. Hon kommer själv då att vara på semester precis när mina R tar slut så då valde vi att lägga in ett recept så jag har ifall jag väljer att fortsätta.
Tycker inte att du ska behöva tjata dig fram till en medicin om du finner den som en hjälpande hand till att må bättre. Det ska ju tas lite prover på en innan man kan starta med dom och det är främst och se att allt är ok.
Blodtrycket ska man kolla med jämna mellanrum för det finns liten risk å få högt blodtryck.
Jag kan säga som så...
På torsdag är det vägdax för mig. Då har jag tagit R i 1v. Jag känner på mig att jag gått ner men främst att jag inte stoppat i mig en massa onödiga saker mellan maten. JAg ser att mina portioner blivit otroligt små. Jag ser på mina kläder att dom inte sitter åt längre. Nu vet jag inte om vågen visar - och jag kommer inte bli besviken om så inte är fallet för jag känner att R hjälper mig att kontrolera mina dåliga vanor..
Kix01, va skönt att du känner så som du gör. Härligt att någon tror på en! Just så kände jag me...Behövde liksom få stopp på hungern för att inte falla tillbax...
Hoppas det flyter på som det ska...Är du extrem torr i munnen så kan du ju be din läkare skriva ut (tappat namnet) en sugtablett som är bra.
Jag har inga biverkningar än...
Vågen visade -1,4 kg å jag strålar av lycka! Fy fanken att jag skulle må så bra av dessa är ju helt otroligt. JAg är pigg å vill detta mer än inget annat just nu. Så jäkla skönt när byxor, tröjor ja när inga kläder sitter åt.
Jag glömde ta mått på magen, låren å brösten men ska göra det. Ska se om det blir ändring på cm-måttet till nästa vecka.
Ringde min läkare idag å berättade så fort jag hade vägt mig å hon blev super glad för jag lyckats.
Nu är det sisådär 10-15kg kvar
Kix01...Visst jag har tänkt på vad jag ätit men jag har inte ens kunnat få i mig hälften. JAg har inte det där suget som sitter i nacken på en och bara vill ha mer å mer. Jag är inte hungrig och blir mätt rätt fort. Här har det också blivit glass å lite smått å gott men långt ifrån den mängd jag kunnat få i mig innan...
Igår kväll var jag ute och cyklade i hög fart i 45 minuter. Det kändes i hela kroppen för jag slocknade rätt fort efter duschen. DEt är så skönt att det funkar och att jag dessutom mår bra.
Inga biverkningar alls...
Visst kan vi följas åt det är bara kul å ha någon att prata med. Någon som vet hur det är helt enkelt. Jag älskar också min läkare. Hon ska få nått fint sen när jag är i mål som tack för hjälpen eller som tack för hon trodde på mig.
Nu kanske man vågar planera ett syskon till vår son