Reductil
Anonym (Saga) Hade gått upp 0,5 kg i helgen = kräftskiva
Så totalt på två veckor blev det nästan -2 kr vilket är helt underbart för mig
Snart ska jag till doktorn och ta nytt blodtryck och så får vi se vad det visar...
Anonym (Saga) Hade gått upp 0,5 kg i helgen = kräftskiva
Så totalt på två veckor blev det nästan -2 kr vilket är helt underbart för mig
Snart ska jag till doktorn och ta nytt blodtryck och så får vi se vad det visar...
Anonym (Saga): Tack
Blodtrycket var ännu högre idag (132/94) så jag ska tillbaka om två veckor och kolla igen. Har det inte gått ner måste vi diskutera om jag ska sluta med R eller om jag vågar fortsätta...
Normalt tryck är väl runt 130/70 men det varierar ju självklart från person till person..
För att det är gott...
Se det inte som ett nederlag utan fortsätt som vanligt och bry dig inte om glassen - den förstör ju ingenting så länge du inte mår dåligt och fortsätter att frossa. Att äta någonting gott är ju någonting man "ska" unna sig om man vill..
Anonym (Saga) skrev 2007-08-27 16:10:08 följande:
Min läkare kollade inte trycket alls, det tycker jag var slarvigt av honom. Jag kom på det senare och gick själv och tog trycket förra veckan och senast i dag. Nu fick jag gå till en distriktssköterska som var hur bra som helst - ska gå till henne igen om två veckor och kolla trycket.
Hon skrev verkligen ner allt vi sa och alla siffor i journalen och pratade länge om hur viktigt det är med uppföljning.
Nej jag känner mig inte så konstig. Är lite "yr" och känner mig ännu tröttare (många skrev ju att man blev pigg av R men jag har blivit ännu tröttare än innan och då var jag redan skittrött
)
Det susar i ena örat och jag liksom hör blodet som pulserar - irriterande när jag ska sova men ingenting jag lider mycket av.
Ja fy fan här står det också still. Jag vet inte vad som händer - typ ingenting
Ja måttet är minst BMI 30 och över för att få Reductil. Jag hade dock straxt under men har en sjukdom i sköldkörteln som gör att jag bara fortsätter att gå upp i vikt hur jag än kämpar.
Tabletterna tar bort viss del av sötsuget och gör att man känner sig mättare (dvs håller energinivån uppe även om man inte äter lika mycket) vilket gör att man nästan automatiskt äter mindre portioner.
Jag har bara tagit ut provkartan på 28 tabletter och de kostade 680 kr *dyrt alltså*
...och man bör ju ha en plan på hur man samtidígt ska lära sig äta rätt och motionera så att läkaren ser att man är motiverad. Är man inte motiverad och går på som vanligt dvs äter skitmat, för många kaloriera och struntar i att röra på sig går man ju ändå inte ner något ![]()
Jag är också nere i en depp-period och äter väldigt konstigt. Var sjuk förra veckan och gick ner 1 kg men började äta "normalt" igen i helgen och då har jag gått upp 1,2 kg...
Sliter mitt hår och undrar varför just JAG är så knäpp när det gäller mat, motion och att jag inte går ner som en "vanlig person"
Hoppas din ryggvärk går över och att du kommer i form igen och börjar äta nyttigt. För mig gäller nog att få en bra balans under dagen och inte hoppa över måltider och att sluta HELT med godis/läsk - vilket jag är ganska duktig på faktiskt (däremot har jag som regel att jag FÅR äta på lördagar och då blir det nog för mycket...)
Anonym (Saga) skrev 2007-09-10 17:42:58 följande:
Grattis tjejen! Här går det inte lika bra, har börjat med R igen idag efter ca en veckas uppehåll. Räknar jag både ner och upp i kg så gick jag totalt ner 1,3 på första provkartan 28 tabletter
Funkade superbra första två veckorna och sen blev jag sjuk och blev mer hungrig (?) och orkade inte träna. NU ska jag ta tag i detta igen.
Är i stort behov av lite av ditt jävlar anamma ![]()
Tack kära du ![]()