• Trinity78

kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)

Detta är en tråd för alla kent-fans. Ni som inte gillar kent behöver inte skriva här, tråden handlar inte om ifall kent är bra eller dåliga.

Gamla tråden: kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 6)

kents officiella hemsida: www.kent.nu

Ny skiva på gång! 
    I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent.

Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007.

Harri lämnar Kent
    (070109) I dag meddelade Kents manager Martin Roos att Harri Mänty har lämnat Kent.

"Sen en tid tillbaka har Harri känt att motivationen inte funnits där och under planeringen inför den nya plattan tog han beslutet att lämna bandet. Vi är fortfarande vänner."

Nu går det att se alla kents videor på deras hemsida! www.kent.nu/video.asp

Vilken färg har själen, älskling?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 10:57:43:
    Nya skivan "Tillbaka till samtiden" släpps den 17 oktober.

Första singeln "Ingenting" släpps 17 september.
  • Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)
  • Kevlarsjäl

Du är en klippa Trinity!

Igår satt jag på en buss i 4 timmar. I Ipoden körde jag Kent hela vägen. Han inte igenom alla skivor ens... så mycket bra låtar. Det gjorde min bussresa betydligt trevligare.

Längtar till hösten!

• Kevlarsjäl

Ingen aktivitet här inne. Var är ni alla Kent-fantaster? Något att berätta?

• Kevlarsjäl

Igår var jag på Stockholm stadion och kollade på fotboll. I stekande sol. Innan matchen skulle dra igång så spelade de Kent.. Lycka! Snacka om att få flashbacks till spelningen på stadion... Alla klädda i vitt. Åh vad jag längtar till hösten då ny skiva kommer.

• skrivmaskin

Jag hänger gärna på här :D Ligger sömnlös och funderar på nätterna; kommer de turnera när jag ska föda barn? Kommer jag missa spelning/ar? ;D

Åååh vad jag längtar efter nya skivan!!

• Trinity78

Inga nyheter än om skivan?

I've got a strong urge to fly, but I've got nowhere to fly to
  • Kjekjo

Är det nån av er som oxå har beställt boken om Kent???
    Boken heter: Så nära får ingen gå...

• Trinity78

Bok? Vem har skrivit den?

I've got a strong urge to fly, but I've got nowhere to fly to
  • skrivmaskin

Det gjordes en dokumentär för tv för flera år sedan som hette just så, det är inte den du tänker på?

Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)