• Trinity78

kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)

Detta är en tråd för alla kent-fans. Ni som inte gillar kent behöver inte skriva här, tråden handlar inte om ifall kent är bra eller dåliga.

Gamla tråden: kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 6)

kents officiella hemsida: www.kent.nu

Ny skiva på gång! 
    I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent.

Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007.

Harri lämnar Kent
    (070109) I dag meddelade Kents manager Martin Roos att Harri Mänty har lämnat Kent.

"Sen en tid tillbaka har Harri känt att motivationen inte funnits där och under planeringen inför den nya plattan tog han beslutet att lämna bandet. Vi är fortfarande vänner."

Nu går det att se alla kents videor på deras hemsida! www.kent.nu/video.asp

Vilken färg har själen, älskling?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 10:57:43:
    Nya skivan "Tillbaka till samtiden" släpps den 17 oktober.

Första singeln "Ingenting" släpps 17 september.
  • Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)
  • Trinity78

Pressmeddelande på kent.nu:

070727 Med anledning av den stora efterfrågan på biljetter har United stage (som producerar Kents spelningar) lämnat följande info:
        Konserterna med Kent i Stockholm och Göteborg sålde slut på 16 minuter. Efter 45 minuter var alla biljetter till samtliga Sverigekonserter slutsålda. Det kommer att bli extrakonserter i Stockholm, Göteborg och Lund men vi kan ännu inte säga inte vilka datum det blir. Biljettsläpp i semestertider är inte alltid det enklaste.... Det blir en extrakonsert per stad. Givetvis på samma arenor och i samband med de konserter som redan är släppta. Vi kommer att berätta det på måndag. Biljetter till dessa extrakonserter kommer att släppas i tisdag eller onsdag nästa vecka. Men som sagt; all information kommer på måndag.

Trevlig helg!

PS. Det finns fortfarande biljetter kvar i Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. 

Kent har också lämnat ett litet meddelande till alla fans:

- Vi är glatt överraskade över det stora intresset. Det känns som ett varmt välkomnande tillbaka. Vi lovar att göra vårt bästa. Som vanligt.

Kent 27 juli 2007

Gravity always wins
  • Danielito

Men det är inte så många som kommer in på alla ställena i alla fall. c:a 3000personer på varje konsertställe.
    så det blir 9000biljetter till max, och företagen tar c:a 30% av dom direkt.
    Skönt med liten publik, ingen roligt att sitta på globen med fem mils avstånd till scenen.

• Missisola

...nä Globen...usch....för stort!

EbbaBebban 4-ever
  • Danielito

finns massor på tradera!!!

Wkd chick skrev 2007-07-27 20:36:23 följande:

hoppas ja får en biljett iaf... vill ju se dem
  • Wkd chick

danelito
    vill gärna ha ett humant pris :) vill inte betala hur mkt som helst heller :)

såg på blocket oxså men jag väntar till måndag. får jag inga så e det så.. ska du oxså se dem?

• Missisola

Inte ens chans jag tänker sponsra dem som säljer till överpriser..som inte ens är intresserade av KENT

EbbaBebban 4-ever
  • Maggis Nervis
    Missisola skrev 2007-07-28 09:05:49 följande:
    Inte ens chans jag tänker sponsra dem som säljer till överpriser..som inte ens är intresserade av KENT
    Nä det är såå kass! Jag tycker det är för mycket med 8 biljetter/pers! Sitter man klistrad vid telefon och dator och bara kan dööö (nästan) för en biljett så får man ingen för att det finns dom som köper dom trots att dom inte vill se kent, utan bara sälja vidare bilj. till överpris! Nä fy fan då tar jag hellre och packar in familjen på tåget och åker på "plötsligt påkommen" semester i Köpenhamn
    Harry Potter and the Deathly Hallows-Det är över nu
  • Amanda

Åhh jag vill också gå och se Kent men jag vägrar betala sånt överpris för en biljett

Var och såg dem 2 ggr förra året; 1 gång på klubben Vega i Köpenhamn (jag vann biljetterna familjeliv.se/Forum-5-106/m2650317.html ) och 1 gång på Storängsbotten i Stockholm.

Har bild på min signerade Kent platinaskiva i mitt galleri

• Danielito

Jag ska också gå ja, ja det finns på blocket i Sthlm för 799kr, det är humant tycker jag.

Wkd chick skrev 2007-07-28 07:46:54 följande:

danelitovill gärna ha ett humant pris :) vill inte betala hur mkt som helst heller :)såg på blocket oxså men jag väntar till måndag. får jag inga så e det så.. ska du oxså se dem?
Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)