• Trinity78

kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)

Detta är en tråd för alla kent-fans. Ni som inte gillar kent behöver inte skriva här, tråden handlar inte om ifall kent är bra eller dåliga.

Gamla tråden: kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 6)

kents officiella hemsida: www.kent.nu

Ny skiva på gång! 
    I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent.

Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007.

Harri lämnar Kent
    (070109) I dag meddelade Kents manager Martin Roos att Harri Mänty har lämnat Kent.

"Sen en tid tillbaka har Harri känt att motivationen inte funnits där och under planeringen inför den nya plattan tog han beslutet att lämna bandet. Vi är fortfarande vänner."

Nu går det att se alla kents videor på deras hemsida! www.kent.nu/video.asp

Vilken färg har själen, älskling?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 10:57:43:
    Nya skivan "Tillbaka till samtiden" släpps den 17 oktober.

Första singeln "Ingenting" släpps 17 september.
  • Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)
  • Kjekjo

Jaaaa! Här är en till, om det går vill säga, men jag ska hålla tummarna iaf... Måste ringa min gubbe nu och berätta om turne planerna!

• Wkd chick

ja ska gå med syster å min mamma :) ska bli skoj som fan!
    vi gick tillsammans 2002 i globen oxså nu e det dags att göra om tjejkvällen!

• Minne79

Jag har hittat hem!! Det har aldrig slagit mig att det kunde finnas en tråd för Kent-fantaster (men jag är ju inte förvånad för det finns väl inget som inte går att hitta på FL). Vill också gå på konsert!!

• DiZZY

Klart man ska gå! den 16:e i Sthlm blir det för min del!
    Detta har jag längtat efter sen den senaste turnén!

• Kevlarsjäl

WOW! Tillbaka från en vecka i fjällen och så får man denna trevliga nyhet. Stockholm för min del, 16 eller 17 beroende på när man får tag på biljetter.

Längtar redan!!!!!!!!!!!

• Tingelina

Tjoho! Tack Trinity78 för att du guidade mig rätt! Tyckte väl att det borde finnas ett och annat kentfans till här.

Jag har precis suttit och pusslat med min kalender och mitt schema. Förmodligen har jag en period med praktik just under november, så jag är lite lätt förtvivlad! Svårt att vara borta då. Men om det funkar så hade jag tänkt mig Helsinki och Stockholm x 2.

Längtar som bara den till skivan. Är det någon annan som var lite besviken på EP'n? Jag hoppas den här skivan ska ta igen det jag tappade under hjärta och smärta..

Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)