• Trinity78

kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)

Detta är en tråd för alla kent-fans. Ni som inte gillar kent behöver inte skriva här, tråden handlar inte om ifall kent är bra eller dåliga.

Gamla tråden: kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 6)

kents officiella hemsida: www.kent.nu

Ny skiva på gång! 
    I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent.

Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007.

Harri lämnar Kent
    (070109) I dag meddelade Kents manager Martin Roos att Harri Mänty har lämnat Kent.

"Sen en tid tillbaka har Harri känt att motivationen inte funnits där och under planeringen inför den nya plattan tog han beslutet att lämna bandet. Vi är fortfarande vänner."

Nu går det att se alla kents videor på deras hemsida! www.kent.nu/video.asp

Vilken färg har själen, älskling?
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-27 10:57:43:
    Nya skivan "Tillbaka till samtiden" släpps den 17 oktober.

Första singeln "Ingenting" släpps 17 september.
  • Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)
  • Maggis Nervis

Håll utkik ni som inte har fått några, det lär dyka upp på nätet, typ tradera och blocket ju närmare konserterna vi kommer...

Whiiiie, jag hämtade ut mina idag

Harry Potter and the Deathly Hallows-Det är över nu
  • Tingelina

Tjoho! Jag tänkte bara glädjestrålande berätta att jag fick biljetter till turnépremiären i Helsingfors 4/11 och till Stockholm 16/11 direkt vid första biljettsläppet, sen på onsdagen så fick jag av en chansning tag på biljetter till Stockholm 19/11. Visste inte om biljettsläppet men tänkte bara ringa ticnet och kolla om de kanske hade fått några biljetter i retur och så säger automattanten i telefon att "Idag släpps det biljetter till ...kent i Stockholm och Göteborg". Gissa min extas?!

Till er som inte fått biljetter, håll utiki om mornarna på ticnet om ni kan, det har dykt upp returbiljetter lite titt som tätt. Jag fick tag i biljetter till Lund för någon dag sen. De tänkte jag försöka byta till Stockholm 17/11... *girig*

• cloudberry79

Plus att reserverade biljetter bara hålls i tre dygn, så det kan ju hända att det ramlar tillbaka biljetter efter nattkörningarna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken tid körningen görs, men kolla på morgnarna!

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Tingelina

De till senaste extrakonserten i Stockholm hålls bara ett dygn. Så imorgon tidigt på morgonen är risken/chansen stor att det finns massa biljetter till måndagens konsert i Stockholm. Såg nyss för en halvtimme sen att det blinkade gult på ticnet på Lisebergshallen 25/11. Strulade sig med inlogg så hann inte boka dem dock.

• Maggis Nervis
    Tingelina skrev 2007-08-03 22:08:06 följande:
    De till senaste extrakonserten i Stockholm hålls bara ett dygn. Så imorgon tidigt på morgonen är risken/chansen stor att det finns massa biljetter till måndagens konsert i Stockholm. Såg nyss för en halvtimme sen att det blinkade gult på ticnet på Lisebergshallen 25/11. Strulade sig med inlogg så hann inte boka dem dock.
    My god girl, hur många konserter ska du gå på
  • Tingelina

Hehe, jag har bara varit på 5 konserter hittills.. Har en del att ta igen. Jag har biljetter till Helsinfors 4/11, Stockholm 16/11 och 19/11. Vill väldigt gärna gå på 17/11 också, då är det bra med biljetter att byta med. Hade jag ekonomin och tiden till det skulle jag följa efter dem från stad till stad hela hösten.

Och jag är inte värst. Min kille har varit på typ över 100 konserter med Kent. Fast han har iofs lyssnat på dem sen typ tidernas begynnelse.

Förresten, Maggis Nervis, jag läste också ut Harry Potter idag! Missade en buss och höll på att åka förbi där jag skulle hoppa av, så spännande var slutet. Tycker sista boken var bäst... OT.

• Maggis Nervis
    Tingelina skrev 2007-08-03 23:33:45 följande:
    Hehe, jag har bara varit på 5 konserter hittills.. Har en del att ta igen. Jag har biljetter till Helsinfors 4/11, Stockholm 16/11 och 19/11. Vill väldigt gärna gå på 17/11 också, då är det bra med biljetter att byta med. Hade jag ekonomin och tiden till det skulle jag följa efter dem från stad till stad hela hösten. Och jag är inte värst. Min kille har varit på typ över 100 konserter med Kent. Fast han har iofs lyssnat på dem sen typ tidernas begynnelse. Förresten, Maggis Nervis, jag läste också ut Harry Potter idag! Missade en buss och höll på att åka förbi där jag skulle hoppa av, så spännande var slutet. Tycker sista boken var bäst... OT.
    Du är välkommen till våran HP-tråd, fast... jag kanske har sett dig skymta förbi där??? www.familjeliv.se/Forum-5-71/m22000807.html

Jag hade velat gå på alla konserter när det var tält turnén då dom spelade olika låtar Vi var i frihamnen och kvällen innan spelade dom kräm, men inte under våran konsert... Det var väldigt tomt efter den... Jag är van vid att dom alltid kör den ju! Sen skulle jag nån gång vilja höra På nära håll live med... Den har dom aldrig spelat när jag har sett dom och det är min etta-låt!
  • Tingelina

Hihi, jag var i frihamnen första kvällen. :-P Men jag hade velat vara i Norge på konserten då de begravde kräm. Jag var i hultsfred dagen efter och fick i ett drömlikt småfullt tillstånd tag på en RIP-kräm tröja. Dagen efter vaknade jag med ett ryck och trodde jag fylleköpt nå skräp, men icke, det var en riktig kenttröja.

På nära håll har de aldrig spelat live, men man ska aldrig säga aldrig.. Jag har massa nyare b-sidor jag vill höra, nihilisten och välgärningar & illdåd.

Hehe, jag har inte vågat gå in på några HP-sajter,trådar, artiklar för att inte avslöja slutet... Men nu kanske man vågar sig in. (slut på OT nu..)

• Kevlarsjäl

Jag har biljetter!!!!!!!!!!!!!!!!! En underbart vänlig själ på Kent-forumet som irriterade sig på att massa företag köper upp biljetter och säljer dyrt på andrahandsmarknaden hade två biljetter över som jag fick - till vanligt pris. Snacka om underbar människa!!!!!!!!!!! Jag svävade på moln hela dagen. Nu ska jag förhandsboka skivan och bara längta!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden kent - Ett tidsfördriv att dö för (version 7)