Inlägg från: Libellula |Visa alla inlägg
  • Libellula

Islandshäst tråden!

Hej!!!! Va jag har letat efter en sån här tråd! Jag försökte tom starta en men ingen nappade! Jag har ingen egen isis men rider hos en kompis som har 10 st och 2 föl på gång. Jag har bara ridit isis i ca 2 månader men jag är helt såld! I mitt galleri finns än så länge mina 2 favoriter,mor och son. Jag rider Lokkun och har hjälpt till med träningen på hingsten inför avelsbedömningen som var i maj. Jag ska sätta in kort på hela högen så fort det går men nu ska jag surfa in på era sidor och titta på era pållar!

• Libellula

Det är helt underbart med isisar! Jag har rygg problem men kan rida isis utan att få nåt ont alls! Funderar tom på att starta i KM nu i höst på Lokka (som hon kallas)!!!

• Libellula

Glömde tala om stam och ålder på pållarna! *ivrig*

Lokkun fra Kirkjubae
    född 1997 har jag för mej
    e. Seidur fra Kirkjubae
    u. Löpp fra Kirkjubae
    ue. Pattur fra Kirkjubae

Ágúst fra Kirkjubae
    född 2004
    e.Skjalfti fra Kirkjubae
    u. LOkkun fra Kirkjubae

Är det nån som tävlar med pållarna?

• Libellula

Trevlig stam och trevliga hästar!!!! Har en favorit 2åring där oxå som heter Lara och som oxå är Lokkas föl. Jag är liksom dödskär i Lokka!!! Hon är bäst liksom!
    Ska ta och ladda upp mer kort nu på de andra hästarna på gården! Finns en häst som jag inte har kort på för hon är på träning just nu.

• Libellula

Nu har jag lagt in kort på gårdens alla hästar utom en då som är på träning. Alla utom Lokka,Drifa och Dreyra är födda på gårn.
    Lokka och Drifa vet jag är 5-gångare,de andra har jag ingen aaaaaning om. Men Lára och Litla-Blida är bara 2,Leikur är 4,Gardur är 4 el 5,Hrefna 5,Dreyra 23,Drifa 9.

• Libellula

Enyas matte:  Jag har bara hållit på med isisar i ca 2 månader! Och jag har fårr blodad tand kan man säga! Hej o hå va jag tjatar på ägaren och tränaren om allt.... *frågvis annars får man inget veta*
    Ska till och med va med på en träning nu för Hinrik (Hinni) Thor Sigurdson. Här spättar man på allt vad det går redan ifrån början!

• Libellula

Hinnis fru heter väl....Elisabeth? Kallas för Beth va? *kliar i huvet och funderar*
    Hinni visade "våran" 3års hingst på Strömsholm i år samt att Agge ska tillbaka till honom nu i höst på inridning.

• Libellula

Lillebulla...!! Lilla bullan! *ASG*

• Libellula

Sif har väl information om det väl? Kolla deras hemsida. Jag var i himmelriket när vi var till Strömsholm! Och just för nån helg sen var jag på tävlingar och vem var inte med där om inte sköne Oskasteinn fra Óddholi!!!!! Åsa var snäll mot mej och plockade ut honom ur boxen så jag fick ta kort på gossen!!!!

• Libellula

Oj! Då kan ju inte Hinni ha varit gammal när han red in din häst! Men han måtte nog för tusan ha blivit född i sadeln!!!!!!! Han är ju kanon duktig att rida! För att inte tala om Heimir Gunnarsson!!!! *mina gudar*

Svar på tråden Islandshäst tråden!