Inlägg från: Libellula |Visa alla inlägg
  • Libellula

Islandshäst tråden!

Psst! Ulrika.....Kika in i mitt galleri nu.....

• Libellula

Jaa!!!! Tror Åsa blev lite glad när jag kom för hon sa att det är sällan folk vill se honom! Kanske folk hellre vill se Frami som Charlotta rider?  I alla fall så är det helkul att åka på tävlingar och se alla hästar och folk!

• Libellula

SM går i Norrköping eller? Jag tar mej inte heller iväg men det hade varit roligt!!! Gunilla som äger hästarna i mitt galleri ska iväg på VM i Holland!!! Jag får inte följa med för jag måste hålla ställningarna på gården då....

• Libellula

Gunilla heter Nilsson och har Solmansgårdens islandshästar.

• Libellula

Nån du känner till eller?

• Libellula

Ja,Gunilla har i alla fall hållt på i ca 10 år tror jag! Du får komma till Gunilla på hemma hos repotage!!!!! Bara jag och Lokka får vara med på bild!!!!!
    Annars har vi ju kurs för Hinni till helgen oxå!

• Libellula

Våran förening Glaumur har ju oxå tävlingar med prispengar så sista tävlingen hade vi ju lite "kända" ekipage med i startfältet! *skryt skryt*

• Libellula

Det blir nog så att Gunilla bokar upp en ny tid med honom till helgen. Frågan är ju bara om det blir nån mer kurs iår. Han börjar väl träna nu till hösten igen. Under sommaren tävlar han och håller kurser,vintern tar han emot hästar för jobb.
    Har du liksom fritt att åka på sånt som du tycker verkar intressant? Om du fattar hur jag menar....

• Libellula

Ja,den heter Glaumur och jag bor i värmland. Gunillas dotter ringde just och ville att jag skulle komma för det verkade som att Dreyra ska börja föla!!!!! Måste åka upp och titta om det är så för Gunilla ör inte hemma idag. *spännande*
    Jag återkommer med rapport senare idag!

• Libellula

Hej allihopa! Nej,det har inte blivit nåt föl än men Gunilla tror att det kommer under helgen! Hon fyller och fyller juvret! Jag sov där inatt och ska sova där inatt igen! Med kameran i högsta hugg! Vi väntar oss att få en röd skäck! Ägaren till hingsten trodde att det skulle bli det ialla fall. Hon är betäckt med Tim Qvicks Tjaldur.
    Hinni kursen blev avbokad för hans ena son är akut nyopererad men ny kurs är bestämd till 4-5 augusti.
    Ulrisa: Det är ju Km i första helgen i september! Jag lurar på att va med där på Lokka och rida lätt tölt. Annars har vi ju just haft tävlingar! Gå in på hemsidan och kika!!!!!
    Imorgon åker vi upp till Borlänge med Lokka på betäckning,fy va trist att vara utan henne nu ett par veckor.....

Svar på tråden Islandshäst tråden!