Inlägg från: dono |Visa alla inlägg
  • dono

Islandshäst tråden!

nej men vad kul med en islandshäst-tråd
    Har själv två isisar..Fannar som är 27 nu..min första islandshäst. Och Teiti som är 4 och efter min gamla hingst tor.

Teiti har exem,har inte provat bäckolja (var köper men det?) men horsol, och med det och täcke håller hon sig i princip "frisk".

• dono

JonnaS: Ja hon kan gå ute med täcket på sommaren,skönt.

Libellula: Jag tävlade med min hingst förut,men sen fick vi ta bort honom och jag fick barn så nu är det några år sen..börjar sakna det...

• dono

vad spännande med föl,hoppas det gick bra

• dono

ja verligen,jag håller med de övriga. vilka fina bilder

hi hi måste bara berätta vad min dotter på 14 mån sa idag när vi gick förbi hästhagen och hon fick syn på teiti i exemtäcket: MuMu sa hon hi hi min fina häst, en kossa

• dono

jösses,rida in dem barabacka det är bra gjort,du måste ha bra balans
    Jag håller på att förbereda vårat sto,hon ska ridas in i höst/vinter. Så jag har börjat lite smått med markarbete nu. ska bli så kul att få börja med henne nu

Brukar dom inte vilja ha dom ungefär 3 mån om man skickar iväg dom på inridning.Ligger väl mellan 4500 och uppåt per mån,beroende på vilken "kändis" man skickar dom till va!?!

Jag föredrar nog en naturtöltare framför en annan,men å andra sidan är det ju rätt skönt om dom har lätt för traven med...svårt det där..

• dono

Igår provred jag en avkomma på fem år (nyss inriden)efter min gamla hingst. Det var jätteskoj att få prova honom och nu längtar jag ännu mer efter att få börja rida in Teiti

• dono

wilmisen: klart att du inte är för nyfiken,du får gärna fråga

Jag hade en hingst förut. Tor frå Nerbåen. Men fick avliva honom för ett par år sen,för han fick en konstig tumör (dock ej cancer,men den satte sig i frambens musklerna,så han blev halt och den gick ej att operera bort.

Har en dotter kvar efter honom,Teiti,hon är 4 år så vi tänkte börja lite smått med inridningen till vintern...

• dono

Min dotter wilma är tre år,hon har precis vuxit ur storlek 50,så jag ska ner och köpa en ny hjälm åt henne.

• dono

JonnaS: nej men fy vad otäckt..hoppas det gått bra i natt..kram

• dono

prova att spreja på "sårplast" eller vad det heter...luktar lite tjära och lägger sig som en hinna över såret...brukar få flugorna att lugna sig lite i just såret..finns att köpa på apoteket...

Svar på tråden Islandshäst tråden!