Inlägg från: dono |Visa alla inlägg
  • dono

Islandshäst tråden!

men fy vad hemskt med åska som slår ner,usch. Men vilken tur att inga hästar kom till skada i alla fall.

Idag har vi skördat hö hela dagen..min sambo och mina förädrar håller fortfarande på att lassa upp det sista på skullen,medans jag fick åka hem och natta barnen. Skönt att få in alt innan regnet dom lovar i morgon...

• dono

nej fy visst är det jobbigt med alla blöta exemtäcken. Idag var jag in på lantmännen en sväng och köpte vetegroddsolja till Teiti,hon är så himla torr i pälsen.
    någon som provat det?
    vore spännande att höra om det hjälper....

• dono

har lagt in lite bilder i mitt galleri..tyvärr finns inte alla hästarna kvar i livet längre
    men välkommna in att titta om ni vill

• dono

Jag var också och jobbade på Island för några år sen. Det var jag och en svensk tjej till i stallet. Och vi fick skriva en lista på vilka unghästar vi tyckte "dög"..och vilka som skulle bli hundmat,till hundarna som drog slädar på glaciären.Kändes jättehemskt..

Vet ni vad..Jag har ju börjat ge,Teiti vetegroddsolja och nu har hon kunnat börja gå utan täcke..hon har ingen klåda alls längre ..hoppas, hoppas det håller i sig!!

• dono

våran gamla valack har haft mycket problem med sin snopp. Den blir jättesmutsig. Blir som stora hårda flagor på den med smuts och torkat kiss.
    Vi har fått åka in med honom flera gånger under åren,så vet. har fått gett lugnande,så den "trillar ut" först då har det gått att tvätta rent.
    I vanliga fall ska man inte behöva tvätta och så va? men Han blir så smutsig så det kommer ut "gegga" på bakbenen till slut och det luktar apa....

När vi hade Tor,hingsten så tvättade vi alltid "den" innan betäcknings sesongen,men det var inga promblem,han tyckte bara det var skönt

• dono

Dillen: Jag har varit på Island och jobbat sommaren sommaren -97 och -00...börjar längta tillbaka igen nu,får ta med familjen på semester när barnen blir lite större
    Har du varit där?

• dono

Vi var hos tandläkaren och provade ut tredalade bett till hästarna,men även helt raka.Dom sa det att man aldrig ska rida mer än tre gånger på rad med samma bett,så här varierar vi,tredelat,rakt och bettlöst,det funkar kanon

ja,en sån nosgrimma har inackorderingen hos oss,verkar jättebra,den lämnar ju bettet helt fritt annars tycker jag att det är svårt att hitta nosgrimmor som inte är för långa och lägger sig på bettringarna,var köper ni era träns?

Här kör vi också med Boetts täcken,kanonbra men jag har inte heller någon koll på om det finns små storlekar....

• dono

vad kul med möhippa på häst,hoppas det går bra Glad

mamma till Wilma och Tindra
  • dono
    Grattis till sonen JonnaS,hoppas allt gick bra

spännande med husköp,hoppas ni får huset ulrisa. Vi letar också hus,men just nu verkar det dåligt med hus till salu här.....
  • dono
    JonnaS skrev 2007-08-19 11:15:55 följande:
    Tack allihop! Han kom 9 dagar för tidigt, vägde 2940g och var 48 cm lång. En liten plutt alltså! Nu finns bild på honom i galleriet!
    vilken sötnos,en riktigt liten prins

Har precis kommit hem från stallet,har mockat ur hagen idag.inte klokt,vad dom skiter på en vecka
     Så nu ska jag bara duscha sen blir det till att åka och jobba ikväll.
Svar på tråden Islandshäst tråden!