Inlägg från: JonnaS |Visa alla inlägg
  • JonnaS

Islandshäst tråden!

Oj, bara Kirkjubae-blod! Va kul med hästar med trevlig stam!

Det bästa jag har att komma är med att Orri Frá Thufu är farfar till min Gormur! :)

• JonnaS
    Kolla på sportaffärer, eller fiske och fritidsaffärer! de brukar ha beckolja i små flaskor, så jag blandar ut den med vanlig solrosoljaolja! Akta bara så att ni inte använder det i direkt solsken då det kan "bränna". Jag smorde på det på kvällen, men det var så kletigt att hålla på med så jag slutade med det! Men det funkade! Höll krypen på avstånd! 
  • JonnaS

Drygt 15 år! Och många år till blir det! :) Var på island i 2 månader för ett par år sen! Helt fantastiskt och jag hoppas att jag kommer att få möjligheten att göra det igen!

• JonnaS

Libellula: Vad fina dom är! Och Oskasteinn är väl en klass för sig! Både färg och exteriör! Wow!

• JonnaS

Visst är det kul! SM nästa vecka och jag kan inte åka för första året på evigheter! Det är ju annars skitkul! Fina hästar, trevligt folk och fest!

• JonnaS

Japp Norrköping!

VM gick ju i Norrköping 05. Helt underbart! Får man chansen att åka på ett VM ska man ta den!

• JonnaS

Vart det något föl? nyfiken..

• JonnaS

Du får sätta in bilder så fort den lille kommit!

Måste fråga.. Vilken hingst ska ni till i Borlänge? Har bott i Borlänge hela mitt liv så blev lite nyfiken? Och stan är ju inte så stor så man känner till dom flesta kusarna, iaf hingstarna! :)

• JonnaS

Ewa känner jag bra, har ridit hos henne sen -93, och även hunnit jobba för henne då hon höll till på Gislagården! Va kul! :)

Feykir har jag följt ända sen han var liten fölis! Han är bra läcker!

Ska kika in och kolla på bilden!

• JonnaS

Förstår din längtan efter att få rida just henne.. Själv kan jag inte rida alls pga smärtor i rygg och bäcken! Förhoppningsvis kan man komma igång med ridningen ganska fort efter förlossningen.. Får nöja mig med att sitta och titta på dom i beteshagen! Fundersam

Svar på tråden Islandshäst tråden!