Inlägg från: Libellula |Visa alla inlägg
  • Libellula

Islandshäst tråden!

Idag har vi longerat Hrefna,oj oj vad hon sprang! Och bralla som faen!
    Nån som vet var man kan få tag på typ Horkabyxor eller jacsonbyxor med lågmidja?

• Libellula

Det finns ju såna men vart är ju frågan! Såg såna på Strömsholm men missade att kolla märket... Sonenreiter eller va fan det heter har med låg midja men högt pris!

• Libellula

Tack för sidorna!!!
    Här var det dött,är alla på sm?
    Har ialla fall longerat Hrefna idag och det var INTE roligt! Hon var "tuff" idag och "mötte" mej.....! Vände upp sej mot mej och började fäkta med frambenen mot mej!
    Men eftersom inte jag har vett på att gå undan så att säga så "mötte" jag henne tillbaka! Gissa om hon blev paff!!

• Libellula

Hm....Hrefna prövade faktiskt flera gånger mot mej men jag gav mej inte. Hon har alltid varit stönig och tuff den lilla tjejen säger Gunilla. När Hrefna var på inridning så "mötte" hon tjejen så hon fick kasta sej ut ur rundkorallen!!! :-O  Jag vet ju att hur hon är men det märks så himla väl att hon inte är ute efter att "ta en" utan hon vill bara skrämmas. Man ser att hon vet exakt var hon har alla fötter och ben. Jag gillar henne fast hon kan vara en tjurig liten skithäst!
    har inte hört nåt om väder nere i Norrköping men tänkte ev gå in och titta på resultat listorna lite senare.

• Libellula

Hej och välkommen! Kul med fler isis fantaster!
    Vi löslongerar Hrefna och det funkar rätt bra. Övar på att stanna och sakta av vilket hon tycker är skittrist! Hon bara hattifnattar runt då och busar med oss....
    Men hon lär sej väl snart,hon är ju longerad när hon stod hos Gabbi och blev inriden så hon kan ju (om hon bara vill....)
    Saknar Lokka och Gunilla har inte hört nåt från Ewa än så snart tvingar jag Gunilla att ringa dit! Inget föl heller och nu har hon gått 2 veckor över tiden och jag bara längtar!!!!!!

• Libellula

Jonna: Åh! Snälla ,åk och pussa Lokka från mej och säg att jag vill att hon kommer hem nu!!!!!!!

Jag saknar min lilla vän så!!!!

Blir galen snart oxå om inte Dreyra krystar ut den lille. Är så nyfiken på den lille krabbaten!

• Libellula

Wilmisen: Jag bor i värmland och har precis börjat med isisar och har inte tränat för någon än. Skulle ha ridit för Hinni Thor Sigurdsson men han fick förhinder....

• Libellula

Tujan: In med bilder på Stubbur så vi får titta!!!!

Har ni tagit semester härifrån nu eller allihopa? Jag kan ju sitta här och skriva och läsa non stop om det är så!
    Vi blir inte kloka på märren som ska ha föl... Har det inte hänt nåt tills på måndag så får vetrinären komma ut och titta igen. Den andra märren som ska ha i augusti är smällfet hon,hoppas det är mycket mat som ligger där annars blir det en bauta fölis!!

• Libellula

Nu har jag lagt in fler bilder på isisar!!

• Libellula

Ja,det är ju det att där stoet stod på betäckning så hade väl inte människan så där jätte koll egentligen.... Hon kan lika gärna bara ha gått en vecka över tiden som två.... Nä,jag äger ju inte nån av pållarna men Lokkun är ju "min"    Det är en kompis till mej som äger Lokkun,Agge,Leikur,Gardur,Drifa,Dreyra,Litla-Blida,Lára och Hrefna.
    Gunilla som äger hästarna har väl i första hand dem till avel. Men nu ska Leikur,Gardur och Leira säljas. Lokkun,Drifa och Hrefna ska väl tävlas oxå är det meningen. Agge är ju bara 3 och ska ridas in och visas under ryttare av Hinni. Lára och Litla-Blida är ju bara 2 år. Dreyra och Drifa fölar ju iår och nästa år blir det bara Lokkun som fölar.
    Jag praktiskt taget bor i den här tråden....

Svar på tråden Islandshäst tråden!