Inlägg från: Gruffalo |Visa alla inlägg
  • Gruffalo

Go Fika!

Hoppas att alla har haft en bra midsommar! Maja var med sin farmor och farfar på landet utifall lillebror skulle behaga titta ut men icke sa nicke. Jag har tillbringat gårdagen i soffan ätandes praliner utan resultat och idag har jag dammsugit båda våningarna men även det utan resultat. Inga huskurer i världen fungerar just nu....*suck*
    Dax för ett kvällsdop i pollen snart!

• Gruffalo

Hehe, har provat allt av ovan nämnda saker! Dricker hallonbladste, äter ananas, masserar bröstvårtorna, städar, går i trappan hemma, vilar. Imorgon ska jag testa att dricka grappo eller grape tonic...läsk alltså inga starkvaror! Har fått vätska i händerna och fötterna nu..uhuhu. Tur att jag har mina foppatofflor!
    Måste skvallra lite också, gubben har börjat ge sig när det gäller namnet Hugo! Men vi behåller alternativen Simon och Arvid ett tag till....

• Gruffalo

Ja, alltså när vi valde Maja så tänkte vi inte så mycket på sånt men den här gången har vi (läs jag ) uppenbarligen många funderingar. Svenskt men gärna internationellt gångbart, helst inte namn med åäö, inte WT namn eller namn med konstiga associationer...Hu vilka krav egentligen...

• Gruffalo

Nä nu ska jag försöka sova några timmar men jag brukar sitta framför burken typ vid 04:00 igen...*suck*

• Gruffalo

Ja, ni har rätt om namn. Man ska nog välja det som känns rätt och sen strunta i associationer och vad andra tycker. Så valde vi Maja men nu har det varit skitsvårt rent ut sagt. Vi hade faktiskt problem med killnamn även förra gången så vi är nog helt enkelt fantasilösa när det gäller pojknamn! Agaton är ju hur coolt som helst. Tycker det kan vara svårt också eftersom så många runt omkring har barn nu och man vill ju inte välja samma som tex mina kusiners barn (Noah, Lukas, Nanna och Olle).

Gällande kakor så är jag ingen jättefantast av just kakor men kokostoppar är helt ok! Recept finns på kokospaketen. Tror bara att det är ägg, socker, smält smör och kokos...

Har uppdaterat med nya bilder på Maja i galleriet för den som är nyfiken...

• Gruffalo

*muttrar* Vräkningshandlingar inlämnade.... Kom ut nu! Mina fingrar ser helt groteska ut pga vätska, faktiskt så man bara garvar åt det. Fötterna har dock klarat sig bra, alltid något positivt!

Haha, vi kanske ska gå på första namnet vi dillade om...Buster! Vi gillar det men det är lite mycket hund/hästnamn.

• Gruffalo

Ja just det, Buster var ju en tidning också! Jag associerar Buster till julafton och Lady & Lufsen...-aaah, Buster skaffat sig liten cockerspanielflicka! Namnet började som ett skämt men det är ju lite halvcoolt ändå. Vi får nog vänta och se vad den lille ser ut som....om han nu kommer ut någon gång!

• Gruffalo

*argh* Nu är jag less men jag tror det beror på att Maja kom några dagar tidigare så trodde man ju att även denna skulle göra det. Har redan tröttnat på alla telefonsamtal, jag menar tror inte släkten att vi hör av oss när han har kommit eller? *mutter* Hormonerna gör att jag ena sekunden bölar och nästa blir asförbannad....
    Håller med om att 070707- skulle vara coolt!

Svar på tråden Go Fika!